Fóra

2018 MPB 13/16/512 - i5 vs i7

2018 MPB 13/16/512 - i5 vs i7

  • 16/13/512 i5

    Hlasy:57 69,5 %
  • 16. 13. 512 i7

    Hlasy:25 30,5 %

  • Celkový počet voličov
C

cman-uk

Pôvodný plagát
27. októbra 2009
  • 31. júla 2018
Čakám (11 dní a stále viac), kým dorazí môj 2018 MPB 13/16/512 i7 a medzitým som urobil nasledujúce pripomienky k MR:

16. 13. 512 sa považuje za „sladký bod“, ale mnohí radšej použili procesor i5 než i7. Prečo je toto? Videl som komentáre, ktoré narážali na to, že od i7 nečakajte oveľa viac.

Pre majiteľov 2018 MPB 13/16/512 aky CPU si si vybral a preco?

QCassidy352

20. marec 2003


Oblasť zálivu
  • 31. júla 2018
cman-uk povedal: Čakám (11 dní a stále viac), kým dorazí môj 2018 MPB 13/16/512 i7, a medzitým som urobil nasledujúce pripomienky k MR:

16. 13. 512 sa považuje za „sladký bod“, ale mnohí radšej použili procesor i5 než i7. Prečo je toto? Videl som komentáre, ktoré narážali na to, že od i7 nečakajte oveľa viac.

Pre majiteľov 2018 MPB 13/16/512 aky CPU si si vybral a preco?
Ako vždy, záleží na tom, na čo ho používate, ale krátkou odpoveďou je, že pre bežného používateľa nie je veľa úloh, podľa ktorých bude štvorjadrový i5 limitujúcim faktorom. i5 môže tiež bežať chladnejšie.
reakcie:Wags, bwintx a cman-uk

Pani.

do
14. marec 2009
  • 31. júla 2018
Okrem turba CPU vyššieho o 700 MHz má i7 aj o 33 % viac vyrovnávacej pamäte L3 a jeho iGPU turbo o 150 MHz navyše.

https://en.wikichip.org/wiki/intel/cores/coffee_lake_u

Ide len o to, že spoločnosť Apple výrazne zvýšila možnosť inovácie na i5 -> i7 v porovnaní so svojimi vlastnými nákladmi. Ak chcete to najlepšie, dostanete trochu dlaň - nič nové!
reakcie:Lennyvalentin a cman-uk

maflynn

Moderátor
Zamestnanec
3. mája 2009
Boston
  • 31. júla 2018
cman-uk povedal: Pre majiteľov 2018 MPB 13/16/512 aky CPU si si vybral a preco?
Nie je to to, na čo to ostatní ľudia používajú, ale o konfigurácii stroja, ktorý vyhovuje vašim potrebám. Aké je jeho zamýšľané použitie?
reakcie:cman-uk S

SSD-GUY

20. september 2012
Interstellar
  • 31. júla 2018
Existujú nejaké referenčné hodnoty, ktoré ukazujú, že i5 má lepšiu výdrž batérie ako i7 pre 13'?
reakcie:cman-uk

Pani.

do
14. marec 2009
  • 31. júla 2018
SSD-GUY povedal: Existujú nejaké referenčné hodnoty, ktoré ukazujú, že i5 má lepšiu výdrž batérie ako i7 pre 13'?
V závislosti od vzorcov používania nie je nepredstaviteľné, že by to mohlo byť naopak, pretože i7s sú špičkovým „binovaným“ kremíkom, ktorý si vystačí s o niečo nižším napätím.
reakcie:cman-uk a Patcell P

Patcell

do
8. august 2016
Bergen County, NJ
  • 31. júla 2018
frou povedal: V závislosti od spôsobov používania nie je nepredstaviteľné, že by to mohlo byť naopak, pretože i7s sú špičkovým „binned“ kremíkom, ktorý si vystačí s o niečo nižším napätím.
Toto je pravda. V podstate je rozdiel medzi všetkými vrstvami CPU v danej generácii tým, že rýchlejšie sú „bindované“, pretože majú vyššiu kvalitu. Keď to zredukujete, v podstate to znamená, že vyšší binned CPU (v tomto prípade i7) je schopný bežať s vyššou rýchlosťou hodín, pričom zostáva na rovnakom TDP. Teoreticky by to nemalo mať žiadny vplyv na výrobu tepla, pretože TDP zostáva rovnaké.

Keď to urobíme o krok ďalej, ako bolo uvedené v predchádzajúcom plagáte, je možné, že i7 môže skutočne bežať chladnejšie a spotrebovať menej energie, pretože je kvalitnejší. Prinajmenšom by i5 a i7 nemali mať žiadny rozdiel v tvorbe tepla alebo výdrži batérie. Takto to chápem po diskusii s dizajnérom CPU.

Ako už bolo povedané, osobne si nemyslím, že rozdiel medzi i5 a i7 v 13' modeli stojí za cenu upgradu.
reakcie:livinglist, frou, pippox0 a 1 ďalšia osoba

Pani.

do
14. marec 2009
  • 31. júla 2018
Aj keď je stále na Inteli, kde nastaví turbo zárezy. Myslím, že možno i7 pri 3,9 GHz využíva menej energie ako i5 pri 3,8 GHz, ale určite nespotrebuje menej energie, keď je celý na 4,5 GHz!
reakcie:Lennyvalentin C

cman-uk

Pôvodný plagát
27. októbra 2009
  • 31. júla 2018
maflynn povedal: Nejde o to, na čo to ostatní ľudia používajú, ale o konfiguráciu stroja, ktorý vyhovuje vašim potrebám. Aké je jeho zamýšľané použitie?

K tvojej otázke:

Základy: multimediálne prezeranie webu, spracovanie textu, Excel atď.
Hobby: Lightroom, Photoshop, iMovie a Premiere Pro – na úpravu v rozlíšení 4K, ale kladiem dôraz na hobby videá, nie na profesionálne potreby

K tvojmu úvodnému komentáru:

Použil som prístup k získaniu najlepších špecifikácií, ktoré si môžete dovoliť. Bol som nastavený na 16Gb 512Gb (môj predchádzajúci MBP bol špecifikovaný na 8Gb a 256Gb, takže som vedel, že RAM aj SSD je potrebné zvýšiť na základe predchádzajúceho používania a budúcej kontroly) a rozhodol som sa, že by som sa mohol rozšíriť na i7 – opäť na účely „budúcej kontroly“. '. C

Codeseven

do
31. decembra 2008
  • 31. júla 2018
Nie aby som uniesol vlákno cman-uk, ale toto je aktuálna téma aj pre mňa, teda 13 MBP i5 vs i7. V mojom prípade pomáham priateľovi pripraviť sa na univerzitu v Spojenom kráľovstve. Študuje architektonický dizajn. Poznámky k tomu naznačujú počítač s pamäťou aspoň 16 Gb, 500+ HD a „rýchlym“ procesorom. Používané softvéry sú Adobe Creative Suite, Vectorworks a Rhino. Jej profesor hovorí, že osobne uprednostňuje počítače Mac, ale s počítačom dostane viac peňazí za svoje peniaze (tiež si myslím, že všetky tieto počítačové programy sú založené na počítačoch? Hoci by mohla použiť BootCamp).

Radšej by som dostala Mac. 13 MBP bolo navrhnutých ako skvelá voľba, 16Gb pamäť, 512 SSD určite. Moja obava, rovnako ako v prípade cman-uk, je i5 alebo i7?

Marketh

21. júla 2018
Manchester, Spojené kráľovstvo
  • 31. júla 2018
Zo všetkého, čo som čítal a videl, i7 neponúka dostatok výkonu navyše, aby ospravedlnil zvýšené náklady. Na konci dňa to bude zlepšenie (aj keď mierne). Ak peniaze nie sú predmetom alebo naozaj cítite, že budete mať prospech z mierneho zvýšenia rýchlosti hodín, choďte do toho. Myslím si však, že pre väčšinu použití je i5 dostatočne rýchly. Len moje dva centy!

macnmac

do
18. júna 2017
Apple Park
  • 31. júla 2018
so študentskou zľavou stojí upgrade 230 dolárov... je to trochu menej bodavé...
reakcie:Codeseven J

jerryk

Prispievateľ
3. novembra 2011
Oblasť SF Bay
  • 31. júla 2018
i7 má niekoľko negatív v minulých MBP (2017 a predchádzajúce).

Po prvé, nárast výkonu je mierny vzhľadom na nárast cien.
Po druhé, zvýšenie produkcie tepla spôsobilo škrtenie. A to sa stalo nielen v MBP

Nemám potuchy, či je škrtenie pravdivé pre súčasnú dávku procesorov, ale zisky sú v benchmarkoch stále skromné. Takže, ak by som dostal 13', priklonil by som sa k i5.
reakcie:cman-uk J

justinf77

do
18. mája 2003
  • 31. júla 2018
Výkonnostný rozdiel medzi nimi je zanedbateľný... Ak sa až tak spoliehate na surový výpočtový výkon, podľa mňa je na tom lepšie 15' hex-core. Veľká väčšina z hľadiska výkonu nepostrehne žiadny rozdiel medzi i5 a i7.

Aj i5 zvyčajne beží chladnejšie a má lepšiu výdrž batérie ako i7. To je dôvod, prečo Apple používa i5 pre marketingové čísla výdrže batérie a i7 pre marketingové čísla výkonu. Aj keď je rozdiel malý, ale 20 minút ďalšej výdrže batérie je pre mňa užitočnejších ako zriedkavý prípad, keď môžem využiť niekoľko sekúnd ušetrených pri úlohe s i7.
reakcie:Codeseven, Vazza a cman-uk C

cman-uk

Pôvodný plagát
27. októbra 2009
  • 31. júla 2018
Je zaujímavé, že väčšina doterajších odpovedí je pro i5 a napriek tomu prieskum v súčasnosti ukazuje 42 % v prospech i7 – nie zanedbateľná časť.

Vypočujme si posádku i7... V

vtgeek

21. september 2012
  • 31. júla 2018
2018 13inch, i7 16GB 1TB tu.

Úplne súhlasím s tým, že jadro i5,16 GB RAM a 512 GB SSD sú tou najlepšou bodkou pre 13-palcový produktový rad.

Pokiaľ ide o mňa, opravovanie počítačov iných ľudí, virtuálnych strojov, objednal by som si tento stroj okrem 1TB SSD. Avšak môj miestny obchod Apple mal konfiguráciu na sklade s i7. Označte i7 za impulznú časť môjho nákupu. Cena za to je teraz spojená s inováciou procesora....

Nemyslím si, že ide o nesprávny krok so súčasným produktovým radom Touch Bar MacBook Pro z hľadiska výkonu. Je to prvý stroj z asi 20, pre ktorý som kúpil AppleCare.
reakcie:cman-uk a frou IN

Wags

5. marec 2006
Nebraska, USA
  • 31. júla 2018
Niekedy si myslím, že 512 ssd nie je cenovo výhodný upgrade, pretože stále pravdepodobne nie je dostatok pamäte. Ak budete potrebovať alebo použiť externé úložisko, je to oveľa lepšia hodnota. Osobná preferencia samozrejme.

Lennyvalentin

25. apríla 2011
  • 31. júla 2018
Cman-uk povedal: Vypočujme si posádku i7...
No, iní sa môžu cítiť inak, samozrejme, ale ja uprednostňujem grafický výkon a najlepší GPU je v i7, takže to máte. Ako už niekto spomenul, i7 dostane plnú vyrovnávaciu pamäť L2; v minulosti mohol GPU používať CPU L2 ako vyrovnávaciu pamäť na zníženie prevádzky externej pamäte (ktorá je v prenosnom počítači pomalá), ale v súčasnosti môže byť viac miesta pre vyhradenú grafickú vyrovnávaciu pamäť, navyše má čip Crystalwell eDRAM s veľkosťou 128 MB, takže možno už nebude potrebné odstrániť CPU L2.

Som zvedavý, až konečne uvidím, ako veci bežia na modernej integrovanej grafike. Sandy bridge iGPU v mojom aktuálnom MBP sa spolieha iba na svoju hlavnú DRAM, ktorá je podľa dnešného štandardu pomalá na 1333MT, takže grafický výkon bol pri iných než sietnicových 1280 x 800 pixeloch veľmi nevýrazný. To je dnes nízky rez, iPhony majú dnes viac pixelov na vianoce a bolo to strašne pomalé a veľké. Keď bol počítač relatívne nový, mohol som na ňom hrať WoW, ak by som zrušil nastavenia; Pamätám si, že som počas éry Cataclysm na svojom notebooku robil každodenné questy v Deepholme, sedel som v kaviarni pomocou internetového pripojenia môjho priviazaného telefónu, no ako roky plynuli a hra sa stávala náročnejšou, výkon prudko klesal. Teraz sa WoW už ani nespustí. 'Vaša grafická karta nie je podporovaná', píše sa tam. no, vďaka, Obama! lol

Takže dúfam, že dnes dostanem svoje, keďže už sú to viac ako dva týždne, čo som si objednala, a bolo mi povedané '1-2 týždne'. Ale nezadržiavam dych, pretože také šťastie nikdy nemám. Takže...meh. lol
reakcie:cman-uk a frou U

upandown

do
10. apríla 2017
  • 31. júla 2018
cman-uk povedal: Zaujímavé je, že väčšina doterajších odpovedí je pre i5 a napriek tomu prieskum v súčasnosti ukazuje 42 % v prospech i7 – nie zanedbateľná časť.

Vypočujme si posádku i7...
Milujem svoju i7. Je extrémne rýchly a svižný a beží v pohode. Moji fanúšikovia takmer nikdy nepracujú s ľahkými úlohami, ako je napríklad prehliadanie webu. (0RPM) Teploty priblíženia CPU sú v priemere niekde od 28 do 38. A výdrž batérie bola skvelá na to, čo by som očakával v závislosti od toho, čo robím. Všimol som si, že s 2-3 kliknutiami pod 100 % jasu výdrž batérie neklesá. Myslím, že ich obrazovky sa v oddelení efektívnosti od roku 2012 zlepšili.

Nehovorím, že i5 by nebola podobná alebo rovnaká. Ale zatiaľ neľutujem a nemám s i7 žiadne problémy.
reakcie:cman-uk a Patcell T

tonyz123456

4. apríla 2017
  • 31. júla 2018
Dostal som i5, 16 GB (toto určite stálo za to, pretože pravidelne používam asi 10 GB pamäte) a 512 GB SSD. Verziu i7 som považoval najmä za verziu v obchode, pretože bola k dispozícii skôr, ale cítil som, že nákup eGPU blackmagic za rovnakú sumu peňazí ako i7, 16 GB a 1 TB (konfigurácia obchodu) bolo lepším využitím finančných prostriedkov a poskytnite mi väčšie zvýšenie výkonu pri mnohých aplikáciách uvedených vyššie v porovnaní s inováciou procesora a väčším ukladacím priestorom.
reakcie:cman-uk

New_Mac_Smell

17. októbra 2016
Šanghaj
  • 31. júla 2018
Codeseven povedal: Nie aby som uniesol vlákno cman-uk, ale toto je aktuálna téma aj pre mňa, to znamená 13 MBP i5 vs i7. V mojom prípade pomáham priateľovi pripraviť sa na univerzitu v Spojenom kráľovstve. Študuje architektonický dizajn. Poznámky k tomu naznačujú počítač s pamäťou aspoň 16 Gb, 500+ HD a „rýchlym“ procesorom. Používané softvéry sú Adobe Creative Suite, Vectorworks a Rhino. Jej profesor hovorí, že osobne uprednostňuje počítače Mac, ale s počítačom dostane viac peňazí za svoje peniaze (tiež si myslím, že všetky tieto počítačové programy sú založené na počítačoch? Hoci by mohla použiť BootCamp).

Radšej by som dostala Mac. 13 MBP bolo navrhnutých ako skvelá voľba, 16Gb pamäť, 512 SSD určite. Moja obava, rovnako ako v prípade cman-uk, je i5 alebo i7?

Spomínaný softvér je na MacOS. Bol by som však veľmi prekvapený, keby som počul, že študujú architektúru a nepoužívajú AutoCAD a 3DS MAX – to sú viac-menej priemyselné štandardy, rovnaké ako PhotoShop atď. Lepšie by im bolo s počítačom so systémom Windows a používaním softvéru Autodesk, lepšie by ich to nastavilo na pracovisku, pretože každý vyžaduje, aby ste mali nejaké znalosti o AutoCAD/3DS MAX, pravdepodobne by im stačilo mať znalosti o Vectorworks, ale toto by používali len veľmi malé nezávislé firmy. Len na zamyslenie, ale najlepšie sa naučíte softvér, ktorý po kurze skutočne využijete v profesionálnom svete.

Inak chceš poriadny CPU, nepotrebuješ to najlepšie čo je k dispozícii - je to len univerzitný kurz, nie práve modelovanie mrakodrapu. GPU je v poriadku získať priemerný. Osobne by som odporučil podobnú zostavu ako 16 GB RAM/SSD, čokoľvek chcete, 256 GB je v poriadku, 512 GB je lepšie a aspoň procesor i5.

Kúpa Macu je extrémny luxus, najmä ak uvažujú o umiestnení Windowsu priamo naň. Platíte veľa peňazí za funkcie, ktoré nepoužívate. A univerzita nie je lacná, tie peniaze sa oveľa lepšie míňajú inde.

Všimnite si tiež, že každé univerzitné štúdio, ktoré stojí za to, bude mať počítačové štúdio plné počítačov pripravených na spustenie tohto softvéru, po univerzite nebude tento laptop potrebovať, pretože akákoľvek spoločnosť, pre ktorú pracujú, poskytne počítač (Vy budete veľmi zriedka vidieť Mac v tomto svete). Takže by som dôrazne odporučil, ak nie ste bohatý, aby ste si zaobstarali „slušný“ prenosný počítač so systémom Windows, čokoľvek okolo 1200 libier bude viac než dosť a bude to v poriadku. V opačnom prípade budete potrebovať 15' a so základnými vylepšeniami + AC sa pozeráte bližšie k 3 000 £. Na niečo, čo bude na konci kurzu ťažítko a počas kurzu bude okrajovo užitočné.

Veľa štastia!
reakcie:Pani a Codeseven

Pani.

do
14. marec 2009
  • 1. augusta 2018
Lennyvalentin povedal: Som zvedavý, až konečne uvidím, ako veci bežia na modernej integrovanej grafike.
Mám možno iracionálnu lásku k dobrej integrovanej grafike. Všeobecný koncept System-On-A-Chip/Package je jednoducho príliš cool.

Pozrite sa na to, je tu EDRAM pritlačený k CPU/GPU a tiež Northbridge (aka PCH) tam na tom istom balíku.

Zobraziť mediálnu položku ' data-single-image='1'>

Zobraziť mediálnu položku ' data-single-image='1'>
reakcie:Lennyvalentin

Lennyvalentin

25. apríla 2011
  • 1. augusta 2018
frou povedal: Pozrite sa na to, je tu EDRAM spojený s CPU/GPU a tiež Northbridge (aka PCH) priamo tam na tom istom balíku.
Je to veľmi elegantný, kompaktný dizajn, však? reakcie:Pani. B

Buranská energia

9. októbra 2017
  • 1. augusta 2018
cman-uk povedal: Čakám (11 dní a stále viac), kým dorazí môj 2018 MPB 13/16/512 i7, a medzitým som urobil nasledujúce pripomienky k MR:

16. 13. 512 sa považuje za „sladký bod“, ale mnohí radšej použili procesor i5 než i7. Prečo je toto? Videl som komentáre, ktoré narážali na to, že od i7 nečakajte oveľa viac.

Pre majiteľov 2018 MPB 16.13.512 aky CPU si si vybral a preco?

Čo sa mi na notebookoch nepáči je teplo, vysoké teploty procesora a hluk ventilátorov. Nenašiel som žiadne nedávne testy, ale som ochotný sa staviť, že i7 pri zaťažení, aj keď majú rovnaké TDP, zohreje notebook a spotrebuje viac batérie. Takže by som išiel do i5.

maflynn

Moderátor
Zamestnanec
3. mája 2009
Boston
  • 2. augusta 2018
buran-energia povedal: notebooky sú teplo, vysoké teploty procesora a hluk ventilátora
Súhlasím v oboch bodoch, vlastnil som notebook Razer 15' a teploty boli o niečo lepšie ako na mojom MBP, ale ventilátory boli oveľa zreteľnejšie. To som neznášal, skúšal som všeličo a do istej miery sa mi podarilo znížiť zvuk, ale za cenu zvýšeného tepla.

Mám nakonfigurovaný 15' MBP, takže je oveľa tichší a teplo nie je také zlé pre väčšinu mojich úloh.