Fóra

Antivírus na M1 Mac - Je Norton Antivirus dobrý?

M

Marty_Macfly

Pôvodný plagát
26. apríla 2020
  • 27. marca 2021
Ahojte všetci,


Práve som si všimol, Norton Antivirus funguje na počítačoch Mac reakcie:BlindBandit, Fawkesguyy, bousozoku a 5 ďalšími

SlCKB0Y

25. február 2012
Sydney, Austrália


  • 27. marca 2021
MacOS používam od roku 2004 a jediný krát, čo som kedy použil antivírus, bolo krátko pri prevádzke v prostredí Windows, aby som zabránil neúmyselnému prenosu malvéru Windowsu na používateľov Windowsu, nie na samotný MacOS.

Osobne to nepovažujem za potrebné pod macOS, ale myslím, že každý po svojom.
reakcie:Jimmy James, Ruftzooi, estabya a 7 ďalšími C

Coheebuzz

10. októbra 2005
Nikózia, Cyprus
  • 27. marca 2021
Nerobil by som nič, MacOS má vstavaný antivírus s názvom XProtect, ktorý často dostáva aktualizácie definícií vírusov, v roku 2021 zatiaľ dostal 5 aktualizácií.
reakcie:Jimmy James, Spacegray, Vazor a 10 ďalších

Nevadí

25. októbra 2018
Dunedin, Florida
  • 27. marca 2021
Používam produkty Apple, iPhone, iPad, notebooky už viac ako 13 rokov a nikdy som nedostal vírus. Nikdy som nepoužil antivírusový softvér, iba aplikáciu na blokovanie reklám
reakcie:TinyChip, Fawkesguyy, mblm85 a 2 ďalšími

xraydoc

macrumors poloboh
9. októbra 2005
192.168.1.1
  • 27. marca 2021
Nie. Na svojom Macu nepoužívajte žiadne produkty Norton. Nerobia nič iné, len vysávajú zdroje. Ak naozaj cítite potrebu antivírusu na vašom Macu, existujú oveľa lepšie možnosti.
reakcie:TinyChip, wur10, chabig a 2 ďalšími

Pán Gunny94

3. decembra 2016
Malaga, Španielsko
  • 27. marca 2021
Na Macoch nepoužívam žiadny antivírus. Jediná vec, ktorú používam, je Malware Bytes na mojom počítači so systémom Windows z času na čas.
reakcie:Emocionálny sneh THE

500 ljg

27. marca 2021
  • 27. marca 2021
The Správa o stave škodlivého softvéru Malwarebytes 2020/2021 je silným argumentom pre ochranu pred škodlivým softvérom Mac. Je pravda, že väčšina škodlivého softvéru pre Mac je adware – ale adware môže byť mimoriadne nebezpečný – zachytávanie hesiel a preplietanie stroja háčikmi na škodlivé stránky. Je tiež pravda, že väčšina malvéru Mac vyžaduje, aby si používateľ niečo stiahol, napríklad nainštaloval Adobe Flash, klikol na odkaz na stiahnutie atď. Je to až príliš jednoduché – bez rozmýšľania, najmä keď je človek unavený/zraniteľný a/alebo alebo sa stránka javí ako dôveryhodná, ako napríklad softvérová stránka FTP spoločnosti Filezilla.

Väčšina ochrany pred malvérom nie je optimalizovaná pre Mac M1 (Universal). Všetky sú kompatibilné s Big Sur a budú bežať pomocou Rosetta 2. Niektoré z hlavných balíkov využívajú značné množstvo pamäte – pričom využitie CPU sa neustále mení v závislosti od aktivity počítača. Norton používa približne 400 – 500 MB pamäte RAM a zapisuje na disk značné množstvo. Bitdefender v súčasnosti využíva približne 1 GB systémovej pamäte. Toto využitie pamäte sa zdá byť pomerne konštantné, ale môže sa časom zvyšovať. Dodávatelia cítia potrebu použiť značné množstvo pamäte na riešenie širokého počtu hrozieb a na umožnenie rýchlej reakcie stroja. Opäť platí, že lepšie navrhnuté balíky nespôsobia na moderných strojoch citeľné alebo citeľné spomalenie. Norton a Bitdefender spadajú do tejto kategórie.

Malwarebytes Premium využíva minimálne množstvo pamäte, ale využitie procesora môže kolísať, hoci ich vydanie 4.8 umožňuje obmedziť využitie procesora pre slabšie počítače. Malwarebytes Premium používa odlišný prístup ako väčšina predajcov antimalvéru pre Mac. Aj keď je to ťažké posúdiť - zdá sa, že robia rýchle skenovanie najmä hrozieb v pamäti, nepodporujú skenovanie celého disku/konkrétnych priečinkov alebo externých diskov a myslím si, že ukončujú detekciu hrozieb, ktoré už v teréne nie sú aktívne. Na rozdiel od ostatných spomenutých som nevidel overenie tvrdení tretích strán proti malvéru (AV Test/AV Comparatives).
reakcie:Borin, BlindBandit, bousozoku a 1 ďalšia osoba B

Brian1230

7. januára 2021
  • 27. marca 2021
SlCKB0Y povedal: MacOS používam od roku 2004 a jediný raz, čo som kedy použil antivírus, bolo krátko, keď som pracoval v prostredí Windows, aby som zabránil neúmyselnému prenosu malvéru Windowsu na používateľov Windowsu, nie na samotný MacOS.

Osobne to nepovažujem za potrebné pod macOS, ale myslím, že každý po svojom. Kliknutím rozbalíte...
Používam Mac už roky, dokonca aj v kancelárskom prostredí, kde iní používali Windows a NIKDY nepoužili žiadny antivírusový softvér.
reakcie:Jimmy James a EmotionalSnow ja

Isamilis

3. apríla 2012
  • 27. marca 2021
Nepotrebné. Od roku 2009 som používal rôzne počítače Mac, všetky čisté a bezpečné bez antivírusu (iMac používali moje deti, ktoré sa nestarajú o vírusy/malware). Posledná úprava: 28. marca 2021
reakcie:Jimmy James a EmotionalSnow M

Mac... paráda

20. novembra 2012
  • 27. marca 2021
Nové počítače Mac nepotrebujú nič, pretože všetko je už zabudované. Navyše v súčasnosti neexistujú žiadne vírusy pre počítače Mac.

Norton je najhorší softvér. Ako už bolo spomenuté, malwarebytes je všetko, čo by ste kedy potrebovali.

srbNYC

7. júla 2020
New York, NY
  • 27. marca 2021
Táto diskusia – či počítače Mac potrebujú alebo nepotrebujú ochranu proti vírusom/malvéru – je vždy zaujímavá, hoci ľudia hovoria, že „nikdy som žiadny nepoužil a nikdy som nedostal žiadny vírus“ neobstojí. Súbeh nie je kauzalita a niektoré neoficiálne skúsenosti skutočne nezodpovedajú dôkazom. „Píšem SMS, keď prechádzam cez ulicu, a nikdy ma nezrazilo auto“ nie je presvedčivým argumentom pre písanie SMS, keď prechádzate cez ulicu.
reakcie:southerndoc, Surne, Javi74 a 9 ďalšími

Apple_Robert

21. september 2012
Uprostred niekoľkých kníh.
  • 27. marca 2021
srbNYC povedal: Táto diskusia – či počítače Mac potrebujú ochranu pred vírusmi/malvérom alebo nie – je vždy zaujímavá, hoci ľudia hovoria, že „nikdy som žiadny nepoužil a nikdy som nedostal žiadny vírus“ neobstojí. Súbeh nie je kauzalita a niektoré neoficiálne skúsenosti skutočne nezodpovedajú dôkazom. „Píšem SMS, keď prechádzam cez ulicu, a nikdy ma nezrazilo auto“ nie je presvedčivým argumentom pre písanie SMS, keď prechádzate cez ulicu. Kliknutím rozbalíte...
Súhlasím.

Vidím, že veľa ľudí na fóre uvádza, že ak sa človek vyhýba útržkovitým stránkam, mal by byť v bezpečí. Nesúhlasím s týmito radami, aj keď je dobré držať sa ďalej od útržkovitých stránok. Zastávam názor, že každá webová stránka, ktorú navštívi, môže predstavovať riziko škodlivého softvéru. Preto si myslím, že je rozumné byť proaktívny a chrániť svoj Mac pred škodlivým softvérom.

Domnienky a neoficiálne príbehy brané ako fakt by jedného dňa mohli viesť k tomu, že sa človek dostane do problémov.
reakcie:srbNYC a Marty_Macfly

tranceking26

16. apríla 2013
  • 27. marca 2021
Malwarebytes a slušný blokovač reklám je všetko, čo skutočne potrebujete.
reakcie:decafjava a busozoku M

Mac... paráda

20. novembra 2012
  • 27. marca 2021
Je tu dobré čítanie od Apple.

Prehľad zabezpečenia aplikácie

Spoločnosť Apple poskytuje vrstvy ochrany, ktoré pomáhajú zaistiť, aby aplikácie neobsahovali známy malvér a neboli s nimi manipulované. support.apple.com

Ochrana pred malvérom v systéme macOS

V macOS Apple chráni pred malvérom pomocou XProtect a Malware Removal Tool (MRT) a tieto nástroje automaticky aktualizuje. support.apple.com
Nenájdete žiadny AV softvér, ktorý by fungoval tak dobre ako váš mozog. Posledná úprava: 27. marca 2021
reakcie:jsoto a sgtaylor5

MBair2010

30. mája 2018
slnečná florida
  • 27. marca 2021
od roku 1990 som sa stretol iba s jedným škodlivým vírusom, ktorý v roku 2019 spustil operu a pokúšal sa otvoriť fotografiu žraloka, a to zamrzlo môj iPad, keby som nemohol nič urobiť, žiadne výkupné, iba zamknuté. Skúsil som otvoriť ten istý odkaz v Safari-Edge na MacBooku Air, čo zastavilo procedúru - takže som odstránil operu a obsah na MacBooku air. potom som reštartoval iPad, odstránil aplikáciu Opera a mohol som ísť!
a iní tvrdia, že to nepotrebujete na žiadne jablkové produkty.

srbNYC

7. júla 2020
New York, NY
  • 27. marca 2021
Bolo by dobré, keby mal Malwarebytes verziu od spoločnosti Intel M

Mac... paráda

20. novembra 2012
  • 27. marca 2021
srbNYC povedal: Bolo by dobré, keby mal Malwarebytes verziu od spoločnosti Intel Kliknutím rozbalíte...
Momentálne to testujeme na M1. Zdá sa, že je to v poriadku.

Dá sa povedať, že na Macu nie je potrebný ani Malwarebytes. Za jablko;

„Technicky sofistikované runtime ochrany v macOS fungujú v samom jadre vášho Macu aby bol váš systém v bezpečí pred škodlivým softvérom. Toto začína s zabudovaný najmodernejší antivírusový softvér do blokovať a odstraňovať malvér . Technológie ako XD (zakázanie spúšťania), ASLR (náhodnosť rozloženia adresného priestoru) a SIP (ochrana integrity systému) sťažiť škodlivému softvéru a zabezpečujú, že procesy s oprávnením root nemôžu meniť dôležité systémové súbory.' Posledná úprava: 27. marca 2021
reakcie:BlindBandit a srbNYC

ArPe

31. mája 2020
  • 27. marca 2021
Len sa držte ďalej od pirátskych aplikácií, pirátskych webových stránok, kryptografických aplikácií/stránok, porno stránok.

Neotvárajte kancelárske dokumenty od cudzích ľudí.

Ak získate kancelárske dokumenty z práce, otvorte ich v službe Google online a použite alebo skonvertujte ich tam.

Potom nebudete potrebovať nič antivírusové.
reakcie:sgtaylor5

želé

9. decembra 2020
POUŽITIE
  • 27. marca 2021
Na Macu som tiež nikdy nespustil antivírus (pre akýkoľvek rodinný alebo pracovný počítač, vrátane toho, ktorý používajú deti).

Keď som primárne používal počítač so systémom Windows (2004 – 2008), stále som sa vyhýbal Nortonu a spoliehal som sa na kontroly adware a vstavané nástroje ochrany. Počas tohto obdobia som mal jeden vírusový útok (sťahovanie, ktoré som považoval za legitímne, ale pri spätnom pohľade bolo komplikované) a bol som schopný získať všetko späť pomocou nástrojov systému Windows, ktoré v tom čase existovali.

Každý počítač, na ktorom som videl bežať Norton, je plný problémov s výkonom a nepríjemných upozornení.

MBair2010

30. mája 2018
slnečná florida
  • 27. marca 2021
ArPe povedal: Len sa držte ďalej od pirátskych aplikácií, pirátskych webových stránok, kryptografických aplikácií/stránok, porno stránok. Kliknutím rozbalíte...
Poznal som človeka, ktorý bol vývojárom pre acertianpeornsite v roku 2009 a tvrdil, že stránky musia byť čisté, bez vírusov a rýchle, inak neuspejú a budú za týždeň vypnuté. Vysvetlil, ako sú tieto stránky založené na konkurencii a reputácii na týchto stránkach sú neuveriteľne silné, bezpečné a pravdepodobne najlepšie streamované na planéte, pretože je príliš veľa peňazí, ktoré môže stránka stratiť za pár minút, ak sa niečo pokazí.
bolo to v Jacob Javits Center na webovom veľtrhu.

To

14. august 2008
  • 27. marca 2021
Norton je vírus!
reakcie:singhs.apps, decafjava, Honza1 a 4 ďalší THE

leóny

22. apríla 2009
  • 27. marca 2021
ArPe povedal: Len sa držte ďalej od pirátskych aplikácií, pirátskych webových stránok, kryptografických aplikácií/stránok, porno stránok. Kliknutím rozbalíte...
Nie sú na to počítače? ;-)
reakcie:Spacegray, Javi74, Bdubbs a 5 ďalšími M

Mac... paráda

20. novembra 2012
  • 27. marca 2021
Eso povedal: Norton je vírus! Kliknutím rozbalíte...
Amen s tým. Všetko od Symantecu alebo NortonLifeLock je zlé reakcie:decafjava M

Marty_Macfly

Pôvodný plagát
26. apríla 2020
  • 27. marca 2021
všetko,


Veľká vďaka za všetky spätné väzby, veľmi si to vážime reakcie:srbNYC
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ďalšie

Chod na stranu

ChoďĎalšie Posledný