Fóra

Test ťažby etherea M1 Max

B

bmustaf

Pôvodný plagát
6. júla 2007
Telluride, CO
  • 29. októbra 2021
Používam narýchlo portovaný ethminer-m1 (nie optimalizovaný pre m1 alebo m1 max, len v podstate portovaný na zostavenie a spustenie) na novom M1 Max (konfigurácia úplne na maximum) Apple MacBook Pro 16'.

Nie, nesnažím sa dosiahnuť zisk a nebudem ho pravidelne využívať na ťažbu. Len sa snažím dobre pochopiť, ako sa to stavia pre moju vlastnú zvedavosť. Áno, existuje veľa rozdielov v zámere, dizajne, cieľovom trhu atď. medzi týmto SoC (a jeho jadrami GPU) a diskrétnymi PCI kartami používanými na ťažbu.

Pri prevádzke ethminer-m1 dosahujem konzistentne 10,25 Mh/S, či už na batériu, sieť, čokoľvek.

Pohľad na výstup metriky spotreby energie pre GPU, CPU a SoC (balík) pri nečinnosti (udržiavanie všetkých ostatných vecí čo najkonštantnejšie) a pri spustení ethminer-m1 (po niekoľkých minútach, aby sa systém zahrial a nechal ventilátory sa začnú rozbiehať, atď. až po načítaní DAG a jadrách už trochu pracujú) vidím asi 19,4W rozdiel v celkovom využití balíka (väčšinou všetko v GPU, ako by sa dalo očakávať).

Vychádza na približne 0,528 Mh/W.

Mimoriadne drsná spotreba energie na jednotlivé procesy je trochu ťažké zmerať na Mac OS X a SoC vo všeobecnosti... ale rozhodne ju stavia do veľmi konkurenčného postavenia (ak nie takmer vedúceho?) s tradičným ťažobným zástupom založeným na GPU. (a ethminer-m1 nie je v skutočnosti optimalizovaný pre M1, nieto optimalizovaný pre M1 Max).

Nápady na lepšie testovanie sú vítané a vstupy do metodológie atď. sú veľmi vítané!
reakcie:JMacHack

Tlak

30. mája 2006


Dánsko
  • 29. októbra 2021
Predpokladám, že veci nebudú naozaj zaujímavé, kým sa baníci nezbavia OpenCL a nebudú používať Metal.
reakcie:DeepIn2U T

Turribeach

21. decembra 2020
  • 2. novembra 2021
Moja ťažobná súprava ETH má 305 Mh pri približne 0,323 Mh/W, čo znamená, že M1 Max by ťažil o 67 % efektívnejšie. Ale pri 10Mh/s sa to jednoducho neoplatí. Dokonca aj pri rýchlosti 30 Mh/s a bez ohľadu na náklady na elektrinu je to približne 77 USD/mesiac – 924 USD/rok pri súčasných cenách. Väčšina ľudí využíva ťažbu open air súpravy ktorý sa dá ľahko ochladiť vzduchom. Odstránenie zadného krytu môže byť možným spôsobom na zvýšenie chladenia, ale kto vie, aké môžu byť dlhodobé účinky nepretržitej prevádzky?

Napriek tomu si myslím, že ak sa niekto rozhodne napísať správne optimalizovaný ETH baník, mohlo by dôjsť k zaujímavým výsledkom. Ťažba ETH je obzvlášť dôležitá problém s pamäťou preto sú GPU s veľkým množstvom pamäte RAM lepšie. A M1 Max môže byť nabitý 64 GB zjednotenej pamäte, čo je v prenosnom počítači nevídané a vo svete x86 je to veľmi málo. Ale myslím si, že aby to bolo atraktívne pre baníkov alebo dokonca majiteľov MBP, malo by to skutočne dosiahnuť 60 Mh/s, čo bude generovať 1850 $/rok bez elektriny. To znamená, že plne maximálnych 14' MBP by sa mohlo splatiť za 2 roky, opäť bez nákladov na elektrinu.
reakcie:BenRacicot a DeepIn2U

dgdosen

13. decembra 2003
Seattle
  • 3. novembra 2021
Nemal by byť ETH dôkazom podielu? Posledná úprava: 3. novembra 2021

mi7chy

24. októbra 2014
  • 3. novembra 2021
dgdosen povedal: Nemá ETH vyplniť dôkaz o vklade? Kliknutím rozbalíte...

Presunuté späť do polovice roku 2022, čo som naposledy počul.

DeepIn2U

30. mája 2002
Toronto, Ontário, Kanada
  • 3. novembra 2021
Turribeach povedal: Moja ťažobná súprava ETH má 305 Mh pri približne 0,323 Mh/W, čo znamená, že M1 Max by ťažil o 67 % efektívnejšie. Ale pri 10Mh/s sa to jednoducho neoplatí. Dokonca aj pri rýchlosti 30 Mh/s a bez ohľadu na náklady na elektrinu je to približne 77 USD/mesiac – 924 USD/rok pri súčasných cenách. Väčšina ľudí využíva ťažbu open air súpravy ktorý sa dá ľahko ochladiť vzduchom. Odstránenie zadného krytu môže byť možným spôsobom na zvýšenie chladenia, ale kto vie, aké môžu byť dlhodobé účinky nepretržitej prevádzky?

Napriek tomu si myslím, že ak sa niekto rozhodne napísať správne optimalizovaný ETH baník, mohlo by dôjsť k zaujímavým výsledkom. Ťažba ETH je obzvlášť dôležitá problém s pamäťou preto sú GPU s veľkým množstvom pamäte RAM lepšie. A M1 Max môže byť nabitý 64 GB zjednotenej pamäte, čo je v prenosnom počítači nevídané a vo svete x86 je to veľmi málo. Ale myslím si, že aby to bolo atraktívne pre baníkov alebo dokonca majiteľov MBP, malo by to skutočne dosiahnuť 60 Mh/s, čo bude generovať 1850 $/rok bez elektriny. To znamená, že plne maximálnych 14' MBP by sa mohlo splatiť za 2 roky, opäť bez nákladov na elektrinu. Kliknutím rozbalíte...

Zdá sa, že s nadchádzajúcim Macom Pro a správnym prepísaním kódu na používanie kovu je možno ideálny hardvér na počítačoch Mac?

dgdosen povedal: Nemá byť ETH dôkazom podielu? Kliknutím rozbalíte...
Čo to vôbec znamená?
reakcie:Juraj22, JMacHack a DeepIn2U

TarkinDale

26. júla 2011
Austrália
  • 4. novembra 2021
mr_roboto povedal: Väčšina kryptomien je k dnešnému dňu postavená na „dôkaze práce“: Vyriešte skutočne ťažký matematický problém, ktorého riešenie je triviálne overiť (toto je ťažba), získajte odmenu nejakými nezmyselnými tokenmi, o ktorých propagátori kryptomien tvrdia, že idú do moon, pretože očividne chce celý svet opustiť konvenčné peniaze a prejsť na krypto. Všetky tvrdenia sú nezmysly, ale žijeme v zaujímavých časoch, takže sme sa nedostali ku koncu, keď pumpári vytvárajú kryptobubliny, aby profitovali z dôverčivých.

Tak ako tak. PoW využíva obrovské množstvo elektrickej energie. Toto je zámerné: akt riešenia týchto ťažkých matematických problémov je tiež spojený s tým, ako kryptomenová sieť podpisuje transakcie (t. j. Bob má 5 mincí a chce Alici zaplatiť tri z nich). Myšlienka je taká, že ak prinútite každého, kto chce navrhnúť zahrnutie niektorých transakcií do globálne viditeľnej verejnej účtovnej knihy, aby dokázal, že spálil značné množstvo výpočtovej sily pri práci na nezmyselnom matematickom probléme, môže to byť pre jednotlivých zlých aktérov príliš drahé. vložiť podvodné transakcie (napr. zaplatiť rovnakú „mincu“ dvom rôznym ľuďom) do účtovnej knihy.

Ale ak by svet skutočne bežal na kryptomene PoW, spotrebovali by sme viac energie na ťažbu ako na priemyselné a obytné účely dohromady. Keďže verejné povedomie o tomto probléme stúpa, propagátori kryptomien hľadali riešenie. Je ťažké predať ľuďom myšlienku, že kryptomeny sú peniaze 2.0, ak prijatie peňazí 2.0 znamená zrýchlenie globálneho otepľovania a poškodenie ekonomiky.

Jediný, ktorý sa zatiaľ výrazne uchytil, je Proof of Stake. Znamená to však „Nechajte pravidlá na tých, ktorí majú najviac kryptomien“. To apeluje na ľudí, ktorí vlastnia veľké množstvo kryptomien a chcú sa stať novými oligarchami sveta bez toho, aby sa skutočne zaslúžili. Pravdepodobne vám nemusím hovoriť, prečo to v skutočnom svete pravdepodobne nebude fungovať.

Aj keď propagátori kryptomien dlho tvrdili, že PoS bude skutočný, nikdy sa to celkom nezhmotní.

Aj keby ste vyriešili PoW, kryptomeny by stále čelili obrovským problémom pri prevzatí globálnych financií. Ukazuje sa, že napriek tomu, čo tvrdia pumpári, kryptomeny sú strašné v skutočnosti, že sú platidlom v akomkoľvek veľkom meradle. Kliknutím rozbalíte...
Skvelé zhrnutie. Bolo by v poriadku zdieľať inde?
reakcie:DeepIn2U

dgdosen

13. decembra 2003
Seattle
  • 4. novembra 2021
Môj osobný favorit na pochopenie blockchainu pomocou dôkazu o práci (a prečo to funguje):

Posledná úprava: 7. novembra 2021
reakcie:daqieq, Gerdi, SalisburySam a 1 ďalšia osoba M

mr_roboto

30. septembra 2020
  • 4. novembra 2021
TarkinDale povedal: Skvelé zhrnutie. Bolo by v poriadku zdieľať inde? Kliknutím rozbalíte...
Ísť na to!
reakcie:DeepIn2U a TarkinDale T

Turribeach

21. decembra 2020
  • 7. novembra 2021
Áno, ETH sa v určitom bode presunie na Proof of Stake (PoS), čo spôsobí, že zisk z ťažby výrazne klesne. Napriek tomu, že o vydaní ETH 2.0 sa hovorilo už roky a malo prísť minulý rok, takže môže ešte nejaký čas prísť. V každom prípade baníci jednoducho prejdú na inú krypto Proof of Work (PoW) a budú pokračovať. Zatiaľ čo vo všeobecnosti je v súčasnosti najziskovejší baník ETH, v prípade prechodu ETH na PoS bude rýchlo prijatý ďalší.

ChainfireXDA

8. novembra 2021
  • 8. novembra 2021
Veľmi by ma zaujímalo, aký hash-rate dokáže UselethMiner (iba CPU) vyprodukovať na vašom M1 Max. Postavený len pre zábavu, bol som prekvapený, keď som zistil, že M1 (prvé vydanie, Mac Mini) produkuje 4 MH/s pri lepšej účinnosti ako moja GTX1080TI.

Info tu: https://github.com/Chainfire/UselethMiner

Balíček tu: https://github.com/Chainfire/UselethMiner/releases

Reddit vlákno tu: https://www.reddit.com/r/EtherMining/comments/nk91n0 Posledná úprava: 8. novembra 2021
reakcie:diamant.g

BenRacicot

28. august 2010
Prozreteľnosť, RI
  • 10. novembra 2021
Určite ma to zaujíma, mali by sme mať všetci. Ak by niekto napísal miner na využitie GPU M1 a jeho 64 Gb, určite by sa na ňom oplatilo ťažiť.

Vie niekto o domorodom baníkovi?

diamant.g

Prispievateľ
20. apríla 2007
Virginia
  • 11. novembra 2021
Keďže M1 Pro/Max má veľkú vyrovnávaciu pamäť, myslíte si, že Raptoreum by mohlo byť ziskové?
wccftech.com

Nový algoritmus ťažby kryptomien Raptoreum premieňa procesory AMD Ryzen s obrovskými vyrovnávacími pamäťami L3 na stroje na zarábanie peňazí

Procesory Ryzen, Threadripper a EPYC od AMD sa teraz používajú na ťažbu v algoritme Raptoreum Crypto kvôli ich veľkej veľkosti vyrovnávacej pamäte L3. wccftech.com wccftech.com T

Turribeach

21. decembra 2020
  • 11. novembra 2021
diamond.g povedal: Keďže M1 Pro/Max má veľkú vyrovnávaciu pamäť, myslíte si, že Raptoreum by mohlo byť ziskové?
wccftech.com

Nový algoritmus ťažby kryptomien Raptoreum premieňa procesory AMD Ryzen s obrovskými vyrovnávacími pamäťami L3 na stroje na zarábanie peňazí

Procesory Ryzen, Threadripper a EPYC od AMD sa teraz používajú na ťažbu v algoritme Raptoreum Crypto kvôli ich veľkej veľkosti vyrovnávacej pamäte L3. wccftech.com wccftech.com Kliknutím rozbalíte...
Veľmi zaujímavý diamant! Určite sa o to pokúsim, keď dostanem M1 Max, ale príde až koncom novembra.

metapunk2077 zlyhal

31. októbra 2021
  • 11. novembra 2021
DeepIn2U povedal: Čo to vôbec znamená? Kliknutím rozbalíte...
Dôkaz o vklade. Staking.

Je to ďalší elitný blockchain systém, ktorý hovorí, že uzly alebo peňaženky s najväčším počtom mincí majú najväčšie hlasy, najväčšiu moc a zarábajú najviac odmien.

Rovnako ako ťažba je tiež veľmi centralizovaná a kontrolovaná veľkými hráčmi. Špecializované spoločnosti si prenajímajú veľké kancelárske bloky plné počítačov, aby hostili uzly validátora a riadili siete. Spoločnosti s najväčšími dôkazmi podielov sú najväčšími overovateľmi všetkých populárnych reťazcov preukazovania podielov.

Všetky skutočné peniaze, ktoré prichádzajú do tejto ekonomiky, väčšinou inkasujú veľké ryby, aby pokryli svoje náklady a podelili sa o zisky so svojimi veľkými investormi.

Normálni jedinci sú vo svete blockchainu len žobráci. Získanie omrviniek, zatiaľ čo veľké ryby zjedia celé jedlo. Existuje ilúzia, že každý je víťazom vďaka šikovnému marketingu, ale volatilita a manipulácia trhu znamená, že pre väčšinu priemerných ľudí sú šance proti nim.
reakcie:DeepIn2U J

januarydrive7

23. októbra 2020
  • 11. novembra 2021
metapunk2077fail povedal: Dôkaz o vklade. Staking.

Je to ďalší elitný blockchain systém, ktorý hovorí, že uzly alebo peňaženky s najväčším počtom mincí majú najväčšie hlasy, najväčšiu moc a zarábajú najviac odmien.

Rovnako ako ťažba je tiež veľmi centralizovaná a kontrolovaná veľkými hráčmi. Špecializované spoločnosti si prenajímajú veľké kancelárske bloky plné počítačov, aby hostili uzly validátora a riadili siete. Spoločnosti s najväčšími dôkazmi podielov sú najväčšími overovateľmi všetkých populárnych reťazcov preukazovania podielov.

Všetky skutočné peniaze, ktoré prichádzajú do tejto ekonomiky, väčšinou inkasujú veľké ryby, aby pokryli svoje náklady a podelili sa o zisky so svojimi veľkými investormi.

Normálni jedinci sú vo svete blockchainu len žobráci. Získanie omrviniek, zatiaľ čo veľké ryby zjedia celé jedlo. Existuje ilúzia, že každý je víťazom vďaka šikovnému marketingu, ale volatilita a manipulácia trhu znamená, že pre väčšinu priemerných ľudí sú šance proti nim. Kliknutím rozbalíte...
Je to ako na burze, ale viac verejné.
reakcie:JMacHack a DeepIn2U H

hajime

23. júla 2007
  • 11. novembra 2021
Dúfam, že Mac nie je vhodný na ťažbu. V opačnom prípade došlo k ďalšiemu nedostatku a zvýšeniu cien, ako sa to stalo s GPU Nvidia pred niekoľkými rokmi.
reakcie:JMacHack

metapunk2077 zlyhal

31. októbra 2021
  • 11. novembra 2021
januarydrive7 povedal: Je to ako na burze, ale viac verejné. Kliknutím rozbalíte...

Je to samozrejme horšie, pretože väčšina týchto tokenov, ktoré sú cennými papiermi rovnako ako akcie, nie je založená na tom, že by nejaká spoločnosť dosahovala zisky alebo mala hmatateľný produkt. Ich hodnota je teda len odhad a je otvorená ešte horším manipuláciám a miznutiu, kedykoľvek sa im zachce.
reakcie:veena3 a Macintosh IIcx

mi7chy

24. októbra 2014
  • 12. novembra 2021
Zložitosť stúpa s časom, takže hashrate je kráľom, zatiaľ čo efektivita je sekundárna. Ak sa pozriete na dGPU s najvyššou ziskovosťou, všetky majú vyšší výkon.

https://whattomine.com/gpus M

mikeeekim

21. novembra 2021
  • 21. novembra 2021
mr_roboto povedal: Väčšina kryptomien je k dnešnému dňu postavená na „dôkaze práce“: Vyriešte skutočne ťažký matematický problém, ktorého riešenie je triviálne overiť (toto je ťažba), získajte odmenu nejakými nezmyselnými tokenmi, o ktorých propagátori kryptomien tvrdia, že idú do moon, pretože očividne chce celý svet opustiť konvenčné peniaze a prejsť na krypto. Všetky tvrdenia sú nezmysly, ale žijeme v zaujímavých časoch, takže sme sa nedostali ku koncu, keď pumpári vytvárajú kryptobubliny, aby profitovali z dôverčivých.

Tak ako tak. PoW využíva obrovské množstvo elektrickej energie. Toto je zámerné: akt riešenia týchto ťažkých matematických problémov je tiež spojený s tým, ako kryptomenová sieť podpisuje transakcie (t. j. Bob má 5 mincí a chce Alici zaplatiť tri z nich). Myšlienka je taká, že ak prinútite každého, kto chce navrhnúť zahrnutie niektorých transakcií do globálne viditeľnej verejnej účtovnej knihy, aby dokázal, že spálil značné množstvo výpočtovej sily pri práci na nezmyselnom matematickom probléme, môže to byť pre jednotlivých zlých aktérov príliš drahé. vložiť podvodné transakcie (napr. zaplatiť rovnakú „mincu“ dvom rôznym ľuďom) do účtovnej knihy.

Ale ak by svet skutočne bežal na kryptomene PoW, spotrebovali by sme viac energie na ťažbu ako na priemyselné a obytné účely dohromady. Keďže verejné povedomie o tomto probléme stúpa, propagátori kryptomien hľadali riešenie. Je ťažké predať ľuďom myšlienku, že kryptomeny sú peniaze 2.0, ak prijatie peňazí 2.0 znamená zrýchlenie globálneho otepľovania a poškodenie ekonomiky.

Jediný, ktorý sa zatiaľ výrazne uchytil, je Proof of Stake. Znamená to však „Nechajte pravidlá na tých, ktorí majú najviac kryptomien“. To apeluje na ľudí, ktorí vlastnia veľké množstvo kryptomien a chcú sa stať novými oligarchami sveta bez toho, aby sa skutočne zaslúžili. Pravdepodobne vám nemusím hovoriť, prečo to v skutočnom svete pravdepodobne nebude fungovať.

Aj keď propagátori kryptomien dlho tvrdili, že PoS bude skutočný, nikdy sa to celkom nezhmotní.

Aj keby ste vyriešili PoW, kryptomeny by stále čelili obrovským problémom pri prevzatí globálnych financií. Ukazuje sa, že napriek tomu, čo tvrdia pumpári, kryptomeny sú strašné v skutočnosti, že sú platidlom v akomkoľvek veľkom meradle. Kliknutím rozbalíte...
Pokiaľ ide o PoW, úplne s vami súhlasím, ale nemáte pravdu, pokiaľ ide o Proof of Stake. Existuje veľa ľudí, ktorí tvrdo pracujú na tom, aby PoS bolo spravodlivé a nie „oligarchálne“. Pozrite sa prosím na Cardano, ktoré vyriešilo problém PoS celkom spravodlivým spôsobom. J

JMacHack

16. apríla 2017
  • 22. novembra 2021
metapunk2077fail povedal: Je to samozrejme horšie, pretože väčšina týchto tokenov, ktoré sú cennými papiermi rovnako ako akcie, nie je založená na žiadnej spoločnosti, ktorá dosahuje zisky alebo má hmatateľný produkt. Ich hodnota je teda len odhad a je otvorená ešte horším manipuláciám a miznutiu, kedykoľvek sa im zachce. Kliknutím rozbalíte...
Upozorňujem vás na trh EV spoločností.