Fóra

Videokamery – AVCHD vs MP4

TitanTiger

Pôvodný plagát
8. júna 2009
  • 13. apríla 2013
Snažíme sa upgradovať našu videokameru a dostať sa z temného veku formátu SD na Digital 8. Zistil som však, že takmer všetky videokamery radšej používajú formát AVCHD a iMovie sa s ním zjavne nehrá dobre. Vyžaduje si to ďalší krok konverzie súboru do formátu, ako je mp4, ktorý má rád iMovie.

Niektoré z kamier majú schopnosť natáčať vo formáte mp4 od začiatku, čím sa tento problém zmierňuje, ale čítam správne, že AVCHD je „full HD“, zatiaľ čo mp4 je niečo menej kvalitné?

Moja skutočná otázka znie, ak dôjde k poklesu kvality, koľko je to? Sú to len domáce filmy, ale ja chcem, aby kvalita bola taká vysoká, ako je to možné. Môže mi niekto poskytnúť prehľad o výhodách a nevýhodách týchto dvoch formátov? M

mikrofón j

15. apríla 2012
  • 13. apríla 2013
TitanTiger povedal: Snažíme sa upgradovať našu videokameru a dostať sa z temného veku formátu SD na Digital 8. Zistil som však, že takmer všetky videokamery radšej používajú formát AVCHD a iMovie sa s ním zjavne nehrá dobre. Vyžaduje si to ďalší krok konverzie súboru do formátu, ako je mp4, ktorý má rád iMovie.

Niektoré z kamier majú schopnosť natáčať vo formáte mp4 od začiatku, čím sa tento problém zmierňuje, ale čítam správne, že AVCHD je „full HD“, zatiaľ čo mp4 je niečo menej kvalitné?

Moja skutočná otázka znie, ak dôjde k poklesu kvality, koľko je to? Sú to len domáce filmy, ale ja chcem, aby kvalita bola taká vysoká, ako je to možné. Môže mi niekto poskytnúť prehľad o výhodách a nevýhodách týchto dvoch formátov?
Som v takmer rovnakej situácii ako vy, až na to, že mám starú lacnú 1080p videokameru. Má iba 3x priblíženie, žiadnu stabilizáciu a optika je hrubá. Zvažoval som kúpu nového, ale som ohromený možnosťami a najmä tým, na ktorý sa pýtate, pretože chcem mať možnosť použiť iMovie na úpravy. Nemôžem sa dočkať, až uvidím ďalšie názory.

simsaladimbamba

Hosť
28. novembra 2010


Nachádza
  • 13. apríla 2013
AVCHD a MP4 sú len kontajnery pre kodek MPEG-4 a oba kontajnery poskytujú „Full HD“ s rozlíšením 1280 x 720 a 1920 x 1080 pixelov (áno, aj 720p je plné HD).

Pokiaľ ide o iMovie, keďže kontajner MP4 tiež používa vysoko kompresný kodek, počas importu sa záznam prekóduje (zmena formátu a kodeku) do kodeku vhodného pre úpravy s názvom Apple Intermediate Codec, takže bez ohľadu na to, či používate AVCHD alebo MP4, bude nájdite si čas na importovanie do iMovie.

Dávam prednosť MP4, pretože neprichádza so všetkými vychytávkami ako AVCHD, súbor MP4 je možné jednoducho otvoriť takmer všade a uložiť všade, zatiaľ čo súbory MTS, ktoré vytvárajú fotoaparáty AVCHD, vyžadujú trochu viac práce a musíte zachovať štruktúru priečinkov každej karty, ktorú skopírujete na zálohovanie svojich záberov.

M

mikrofón j

15. apríla 2012
  • 13. apríla 2013
simsaladimbamba povedal: AVCHD a MP4 sú len kontajnery pre kodek MPEG-4 a oba kontajnery poskytujú „Full HD“ s rozlíšením 1280 x 720 a 1920 x 1080 pixelov (áno, aj 720p je plné HD).

Pokiaľ ide o iMovie, keďže kontajner MP4 tiež používa vysoko kompresný kodek, počas importu sa záznam prekóduje (zmena formátu a kodeku) do kodeku vhodného pre úpravy s názvom Apple Intermediate Codec, takže bez ohľadu na to, či používate AVCHD alebo MP4, bude nájdite si čas na importovanie do iMovie.

Dávam prednosť MP4, pretože neprichádza so všetkými vychytávkami ako AVCHD, súbor MP4 je možné jednoducho otvoriť takmer všade a uložiť všade, zatiaľ čo súbory MTS, ktoré vytvárajú fotoaparáty AVCHD, vyžadujú trochu viac práce a musíte zachovať štruktúru priečinkov každej karty, ktorú skopírujete na zálohovanie svojich záberov.

YouTube: video

Ďakujem! Vaše komentáre aj video boli veľmi užitočné.

HobeSoundDarryl

8. februára 2004
Hobe Sound, FL (20 míľ severne od Palm Beach)
  • 13. apríla 2013
Zdá sa však, že AVCHD ako formát pre HD vo videokamerách a fotoaparátoch dominuje. Ak je tento názor správny, stále viac a viac zariadení pôjde týmto smerom vpred... a teda aj kompatibilita softvéru sa bude týmto smerom pohybovať rýchlejšie.

Takže budem kontrovať tým, že navrhnem, že OP ide s prúdom. iMovie nie je skvelé na prácu s HD (okrem veľmi jednoduchých úprav). Nikdy sa mi nepodarilo exportovať HD z iMovie vo vysokej kvalite, na rozdiel od použitia nástroja ako FCP X s rovnakou stopážou.

Vo všeobecnosti kupujeme videokamery, aby sme zachytili kúsky života... niekoho narodeniny, Vianoce, rodinný výlet atď. o 10 alebo 20 rokov neskôr a niektoré z nich by boli uvedené medzi našimi najcennejšími majetkami. Preto navrhujem prejsť z iMovie na FCP X alebo podobný a vykresliť tieto vzácne domáce filmy v najvyššej možnej kvalite. Mnoho ľudí si predstaví FCP X ako iMovie Plus. Nie je také ťažké naučiť sa ho používať pre túto úroveň potreby. A určite dokáže exportovať niektoré veľmi kvalitné HD súbory, ktoré vyzerajú skvele na veciach ako TV.

Ešte jeden návrh na doplnenie: ak sa niektoré z toho, čo snímate, rýchlo pohybujú – napríklad deti hrajúce šport – zvážte videokamery s rozlíšením 1080p 60 snímok za sekundu. 60 snímok za sekundu je prehnané jablko: TV nedokáže natívne prehrať ani 60 snímok za sekundu, ale tie rýchle vykreslenia (h.264) sú „jemne hladké“ a pri čakaní vytvárajú vynikajúci hlavný súbor. TV alebo niečo iné na získanie tejto schopnosti. Vždy môžete vykresliť verziu 60 snímok za sekundu a 30 snímok za sekundu (pomocou druhej možnosti s TV ako je teraz). Neskôr - keď budúcnosť Dúfajme, že TV bude podporovať natívne prehrávanie pri iných snímkach za sekundu ako 30, môžete jednoducho vymeniť verzie 30 snímok za sekundu za verzie 60 snímok za sekundu.

Sám to robím už niekoľko rokov s našimi domácimi filmami: videokamera Panasonic 1080p 60ps cez Clipwrap na konverziu nespracovaného videa na súbory prores422. Importujte ich do FCP X na úpravu. Exportujte ich ako súbory prores422. Importujte ich do ručnej brzdy a vykreslite verziu 30 snímok za sekundu a 60 snímok za sekundu s nastavením vysokého profilu. Uložte verziu 60 snímok za sekundu ako hlavný súbor. Importujte verziu 30 snímok za sekundu do iTunes a prehrajte ju TV3. Kvalita je úžasná... oveľa lepšia, ako som kedy mohol získať z iMovie. Ak potrebujem vytvoriť SD DVD pre niekoho iného (možno pre nejakého iného člena rodiny, ktorý ešte nie je vo vlaku HD), práca s týmito hlavnými súbormi prinesie aj DVD video najvyššej kvality.

Mimochodom, ako som sa sem dostal, bola túžba zachovať zvuk Dolby Digital nasnímaný na niektorých kamkordéroch približne od roku 2006. iMovie to nedokáže (vysiela stereo), tak som pre zvuk použil FCP X a potom som našiel cestu k vyššie uvedenému pracovnému postupu. Domáce filmy Priestorový zvuk DD nie je pri väčšine záberov taký dôležitý, ale je zaujímavý pri niektorých domácich filmoch – napríklad pri športe – kde jasne počujeme povzbudzovať fanúšikov zozadu, zľava a sprava, alebo pri veľkých udalostiach v hľadisku, z ktorých vychádza ozvena a zvuk. všade naokolo, kde bola kamera umiestnená. Zaujímavý môže byť aj nejaký dovolenkový zvuk (napríklad morské vlny za kamerou pri natáčaní rodiny na pláži alebo pobyt v trópoch a zvuky prírody dopadajúce zo všetkých strán). Ak OP získava celkom dobrú novú videokameru, je pravdepodobné, že na nej bude pravdepodobne nejaká forma DD záznamu (zvážte to využiť pri finálnom vykresľovaní).

Odvtedy som spätne pracoval s našimi domácimi filmovými archívmi, aby som maximalizoval kvalitu prvých HD natáčaní na tých skorých Sony (HDV) kamkordéroch, ktoré ukladali 1440 x 1080 HD signál na pásku (opäť kvalita výstupu je oveľa lepšia, ako som mohol získať cez iMovie). Teraz si myslím, že všetky naše domáce filmy sú dostupné v najvyššej kvalite, v akej sa dajú pozerať... všetko rýchlo dostupné cez TV3. Posledná úprava: 13. marca 2013

TitanTiger

Pôvodný plagát
8. júna 2009
  • 13. apríla 2013
Budem úprimný, ak každý import bude zahŕňať prechodný krok prevodu do iného formátu, aby ste potom mohli importovať a upravovať v iMovie, u nás sa to nestane. Len nemám toľko času ani miesta na disku na to, aby som sa vysporiadal so všetkými prechodnými súbormi, ktoré vytvára.

Pravdepodobne sa pozriem na Canon HF R300 a nechám ho natočiť do formátu MP4, aby som sa vyhol bolestiam hlavy. Ten, ktorý som naozaj chcel, bol Sony, ale ten nebude robiť MP4 vo fotoaparáte (šoker...Sony nikdy nerobí nič na podporu Macov).

simsaladimbamba

Hosť
28. novembra 2010
Nachádza
  • 13. apríla 2013
TitanTiger povedal: Budem úprimný, ak každý import bude zahŕňať prechodný krok konverzie do iného formátu, aby bolo možné importovať a upravovať v iMovie, u nás sa to nestane. Len nemám toľko času ani miesta na disku na to, aby som sa vysporiadal so všetkými prechodnými súbormi, ktoré vytvára.

Pravdepodobne sa pozriem na Canon HF R300 a nechám ho natočiť do formátu MP4, aby som sa vyhol bolestiam hlavy. Ten, ktorý som naozaj chcel, bol Sony, ale ten nebude robiť MP4 vo fotoaparáte (šoker...Sony nikdy nerobí nič na podporu Macov).

Použitie komprimovaných súborov MP4 urobí to isté, pretože iMovie ich natívne neupravuje, ako som písal predtým. Ak ste si pozreli video, malo by byť pochopiteľné, prečo tomu tak je.

Môžete však použiť FCP X, pretože dokáže natívne pracovať s komprimovanými súbormi, ale ak nemáte dostatočne rýchly počítač, na úpravu 1080p v komprimovanom a nepriaznivom formáte je potrebný aspoň i5 alebo i7, môžete vidieť veľa čkanie.
Každopádne, vždy môžete investovať 100 USD do externého 2 TB USB 2.0 alebo 3.0 HDD a nechať tam iMovie uložiť prekódované médiá pre vaše potreby úprav a nechať import vykonať cez noc.

Je to pochopiteľné? M

mikrofón j

15. apríla 2012
  • 13. apríla 2013
HobeSoundDarryl povedal: Zdá sa, že AVCHD ako formát HD vo videokamerách a fotoaparátoch dominuje. Ak je tento názor správny, stále viac a viac zariadení pôjde týmto smerom dopredu... a teda aj kompatibilita softvéru sa bude týmto smerom pohybovať rýchlejšie....
Viem oceniť, čo hovoríte. Nie som si istý, či dokážem ospravedlniť náklady FCP X za hodinu videa, ktorú každý rok natočím. A väčšina toho videa má len drobné úpravy napr. vstupný/výstupný bod, rezy atď.

HobeSoundDarryl

8. februára 2004
Hobe Sound, FL (20 míľ severne od Palm Beach)
  • 13. apríla 2013
Bez urážky, ale ak skutočne natočíte len hodinu videa každý rok, môžete si prenajať skutočne kvalitnú videokameru na mnoho rokov, kým dosiahnete sumu, ktorú by ste teraz minuli na jej kúpu. Ušetril by som vaše peniaze a len by som si ich prenajal, kým sa nedostanete do určitého bodu v čase, kedy by ste ich využili viac. H.265 už nie je tak ďaleko a pre videokamery to bude výrazné zlepšenie.

Ešte lepšie je porozprávať sa s priateľmi a rodinou a pravdepodobne si môžete požičať dobrý, aby ste nakrútili tú hodinu a nemuselo by vás to nič stáť.

To znamená, že máte pravdu. Nekúpil by som si FCP X (alebo videokameru), ak by som natáčal len asi 1 hodinu každý rok. M

mikrofón j

15. apríla 2012
  • 14. apríla 2013
HobeSoundDarryl povedal: Bez urážky, ale ak skutočne natočíte len hodinu videa každý rok, môžete si prenajať skutočne kvalitnú videokameru na mnoho rokov, kým dosiahnete sumu, ktorú by ste si kúpili teraz. Ušetril by som vaše peniaze a len by som si ich prenajal, kým sa nedostanete do určitého bodu v čase, kedy by ste ich využili viac. H.265 už nie je tak ďaleko a pre videokamery to bude výrazné zlepšenie.

Ešte lepšie je porozprávať sa s priateľmi a rodinou a pravdepodobne si môžete požičať dobrý, aby ste nakrútili tú hodinu a nemuselo by vás to nič stáť.

To znamená, že máte pravdu. Nekúpil by som si FCP X (alebo videokameru), ak by som natáčal len asi 1 hodinu každý rok.
Prenájom je vlastne myšlienka, o ktorej som nikdy neuvažoval. Pozriem sa, odkiaľ v mojej oblasti to môžem urobiť. Požičať si však neprichádza do úvahy. Nepoznám nikoho s HD videokamerou. Ďakujem, že ste mi pomohli myslieť „mimo škatuľky“.

HobeSoundDarryl

8. februára 2004
Hobe Sound, FL (20 míľ severne od Palm Beach)
  • 14. apríla 2013
A nezabudnite, že novší iPhone, iPad atď. môžu natáčať aj v HD. Ak ich máte, zvážte ich použitie „zadarmo“. Vidím, ako veľa ľudí strieľa veľa vecí na svoje iPhony a iPady. Existujú statívy pre iDevices a dokonca aj pridané šošovky pre špeciálne potreby.

Myslím si, že špecializovaná videokamera by zachytila ​​lepšie video, ale opäť, ak potrebujete len hodinu alebo tak každý rok, na tom vám nemusí až tak záležať. M

mikrofón j

15. apríla 2012
  • 14. apríla 2013
HobeSoundDarryl povedal: A nezabudnite, že novší iPhone, iPad atď. môžu tiež natáčať v HD. Ak ich máte, zvážte ich použitie „zadarmo“. Vidím, ako veľa ľudí strieľa veľa vecí na svoje iPhony a iPady. Existujú statívy pre iDevices a dokonca aj pridané šošovky pre špeciálne potreby.

Myslím si, že špecializovaná videokamera by zachytila ​​lepšie video, ale opäť, ak potrebujete len hodinu alebo tak každý rok, na tom vám nemusí až tak záležať.
To, čo skutočne hľadám, je väčší zoom (teraz mám len 3x) a stabilizáciu obrazu, aby som mohol lepšie držať v ruke. Filmujem svoju dcéru ako jazdí na koni na rôznych súťažiach a väčšinou som ďaleko a strieľam na pohyblivý terč. Takže cesta pre iPhone/iPad mi nebude fungovať. Ale ďakujem za návrh.

HobeSoundDarryl

8. februára 2004
Hobe Sound, FL (20 míľ severne od Palm Beach)
  • 14. apríla 2013
V takom prípade máte veľa rýchlo sa pohybujúcich akcií, takže kvalitná videokamera je tou správnou cestou. A pre niečo také navrhujem hľadať 1080p 60fps. Opäť sa rozhliadnite a možno nájdete možnosť prenájmu. A nezabudnite, že mnohé kvalitné fotoaparáty dokážu snímať v rozlíšení 1080p 60fps so stabilizáciou obrazu a lepším priblížením ako videokamera. Fotoaparát s týmito schopnosťami si možno budete môcť prenajať ľahšie ako videokameru.

Moja videokamera má tiež stabilizáciu obrazu, ale napriek tomu, že je dobrá, ani zďaleka nedosahuje kvalitu, ktorú dosiahnete vypnutím a použitím statívu. Statívy sú dosť lacné a fungujú skvele na športové podujatia.

A sú tam také veci: http://photojojo.com/store/awesomeness/iphone-telephoto-lens/ tam vonku. 8X zoom pre iPhony, statív pre stabilizáciu. Vidím, že veľa ľudí to používa na športových podujatiach, ktoré strieľam. K

kohlson

23. apríla 2010
  • 14. apríla 2013
Naša rodinná videokamera je Canon Vixia HF20 (?). Takmer 4 roky starý. Verím, že používa formát AVCHD. Funguje dobre s iMovie9 a iMovie 11. Pracovný postup je veľmi podobný našej predchádzajúcej páskovej kamere Sony: keď ste pripravení nahrať do Mac, prenesiete obsah (stará páska, teraz SDHC karta) do Macu. To si vyžaduje určitý čas spracovania (približne 1:1), pretože sa prekóduje do formátu, s ktorým môže iMovie pracovať takmer v reálnom čase. Strihy, prechody, titulky atď. (Ak ste pracovali so staršími verziami iMovie, pamätáte si, že to tak nebolo – čakali ste, kým sa tieto úpravy spracujú.)
Chcem zdôrazniť, že je to súčasť zážitku iMovie: Otvoríte iMovie, pripojíte médium a kliknete na import. Tak ako vždy.
Upozorňujeme, že na to budete potrebovať počítač Intel Mac. Nič zvláštne.
Ide mi o to, že to funguje. Áno, prekódované súbory zaberajú miesto na disku. Ak rozumiem vašim požiadavkám, 1 h (pri 30 GB h) krát 10 rokov je 300 GB. Teda ak ich po ceste nevymažete, keď ich už nebudete potrebovať.
Na rozdiel od pásky neplánujte používať karty SDHC ako dlhodobé úložisko.
Možno by ste mali vyskúšať, či si od niekoho môžete požičať AVCHD kameru a urobiť 10-minútové testovacie video.
Súhlasím s komentárom predchádzajúceho plagátu o tom, že iMovie neprodukuje skvelý HD výstup. Nie je ľahké to urobiť a je tu malá vec, ako to dostanete do svojho televízora (Blu-Ray, možno trochu nie DVD).
Pamätáte si príslovie o tom, aký je najlepší fotoaparát? Je to ten, ktorý máte so sebou. iMovie a lacné HD videokamery sú pevnou súčasťou tohto scenára. T

TimothyJohn

30. apríla 2013
Md.
  • 30. apríla 2013
HobeSoundDarryl povedal: Bez urážky, ale ak skutočne natočíte len hodinu videa každý rok, môžete si prenajať skutočne kvalitnú videokameru na mnoho rokov, kým dosiahnete sumu, ktorú by ste si kúpili teraz. Ušetril by som vaše peniaze a len by som si ich prenajal, kým sa nedostanete do určitého bodu v čase, kedy by ste ich využili viac. H.265 už nie je tak ďaleko a pre videokamery to bude výrazné zlepšenie.

Ešte lepšie je porozprávať sa s priateľmi a rodinou a pravdepodobne si môžete požičať dobrý, aby ste nakrútili tú hodinu a nemuselo by vás to nič stáť.

To znamená, že máte pravdu. Nekúpil by som si FCP X (alebo videokameru), ak by som natáčal len asi 1 hodinu každý rok.

Takže pri odkazovaní na ďalšie vlákno, ktoré som začal, Odporučte DSLR alebo videokameru a Mac Editor pre Music Ed a Demo Vids , navrhujete odložiť nákup digitálnej zrkadlovky alebo videokamery, kým nepríde H.265? Bude to také dobré? Hovoríme o pár mesiacoch alebo o budúcom roku?

Vďaka,
Tim

HobeSoundDarryl

8. februára 2004
Hobe Sound, FL (20 míľ severne od Palm Beach)
  • 30. apríla 2013
Žiadna dobrá odpoveď. Prichádza, ale keď sa ukáže, je vo vzduchu. Videl som niekoľko klebiet, ktoré naznačujú, že Apple by to mohol spustiť. Odhadujem, že by sa to mohlo objaviť vo videokamerách atď. na výstave CES v januári 2014.

V prípade OP točí každý rok menej ako hodinu. Myslím, že si môže na tú hodinu požičať skvelú videokameru a vôbec si ju nekúpiť. Pre ostatných, ktorí strieľajú viac alebo si chcú jeden kúpiť, je výber úplne subjektívny vzhľadom na situáciu každého človeka. Sám mám verziu AVCHD 1080p 60fps. Keď dorazí h.265 (za predpokladu, že bude taký dobrý, ako sa predpokladá), potom pravdepodobne upgradujem.