Fóra

Použitie štandardného M.2 PCIe NVMe SSD v 2014 Mini

T

treekram

Pôvodný plagát
9. novembra 2015
Honolulu ahoj
  • 14. mája 2018
Pri hľadaní na webe pred mesiacom som nemohol nájsť články o používaní štandardného M.2 PCIe NVMe SSD v Mini 2014. Chystal som sa objednať Toshiba/OCZ RD400 na nejaké budúce použitie, ktoré ešte nebolo definované, NIE v roku 2014 Mini (je to dobrý PCIe SSD, ktorý Toshiba ukončí a 256GB model bol dostupný za dobrú cenu). Predtým, ako sa použije vo svojom konečnom mieste určenia, rozhodol som sa to vyskúšať vo svojom Mini 2014, prvýkrát som vyskúšal High Sierra a podelil som sa o výsledky. S radosťou môžem povedať, že to funguje.

Vo fóre MacBook Pro je vlákno o používaní štandardných PCIe SSD v MBP 2013-2015, na ktoré sa bude odkazovať v tomto príspevku – budem ho označovať ako „veľké vlákno“:


Pred pokračovaním by som mal uviesť, že môj názor, že si nemyslím, že PCIe NVMe SSD v Mac Mini je pre väčšinu ľudí preferovanou voľbou z hľadiska ceny a výkonu. V benchmarku Blackmagic získam 688 MB/s zápis, 780 MB/s čítanie (jeden výsledok Blackmagic, ktorý som videl uverejnený v tomto fóre pre Apple 256GB PCIe SSD v Mini 2014, bol o niečo rýchlejší, možno o 10 MB/s). 2014 Mini má 2 PCIe pruhy pre svoj SSD, RD400 je 4-prúdový SSD. Takže nezískate plný výkon PCIe x4 SSD. V tomto počítači mám aj Crucial M500 (starší model SSD), ktorý má 414 MB/s zápis, 480 MB/s čítanie. (Mám myšlienky na benchmarking v spodnej časti príspevku.) Cena flex kábla a adaptéra bola pre mňa 34 dolárov. To je približne polovica súčasných nákladov na Crucial MX500 250 GB SATA3 SSD. Pravdepodobne každý súčasný 2,5' SATA disk bude v Mini 2014 fungovať. Ak je však 2014 Mini ako Macbook Pro 2013-2015, potom je tu trochu neistota v tom, aké PCIe SSD a adaptéry budú fungovať. Pri používaní PCIE SSD, ktorý nie je k dispozícii pre SATA3 SSD, je potrebné vziať do úvahy aj OS a veľkosť bloku. Na druhej strane je to trochu čudné, takže nebudem závidieť ľuďom, ktorí to robia z tohto dôvodu.

Výber správneho SSD
Pred zakúpením PCIe SSD pre 2014 Mini sa pozrite na veľké vlákno pre odporúčané SSD. Toshiba/OCZ RD400 (známy aj ako XG3), ktorý som testoval, je ten, ktorý sa odporúča. Odporúča sa aj Kingston KC1000. Ak chcete získať iný SSD, ako sa odporúča vo veľkom vlákne (s tým spojeným rizikom), určite si zaobstarajte M.2 2280 (označovaný aj ako NGFF, 2280 je veľkosť - 22 mm x 80 mm) PCIe NVMe (alebo AHCI) SSD. Nekupujte SATA SSD, M.2 2242 SSD alebo SSD určené pre MBA pred rokom 2013. SSD tiež musí mať M-kľúč. Ak sa pozriete na stranu SSD so štítkom nahor, s konektorom smerom nahor, v sérii konektorov smerom doprava by mal byť jeden (a iba jeden) zárez (ako to vyzerá, môžete na Toshiba RD400 podľa obrázka vyhľadať ). Jednotky SATA, ktoré používajú konektor M.2, budú mať dva zárezy – tie nebudú fungovať.

Ak plánujete používať SSD so Sierrou, potrebujete SSD s veľkosťou bloku 4K. High Sierra môže používať SSD s veľkosťou bloku 512 bajtov (typickejšie) alebo 4K SSD. RD400 prichádza s veľkosťou bloku 512 bajtov, ktorý je možné preformátovať na 4K. Aj ostatné disky Toshiba (XG4, XG5) by mali vedieť využívať 4K. Veľké vlákno tiež hovorí, že Kingston KC1000 a WD Black môžu používať 4K. Ak získate jeden z týchto diskov a chcete použiť veľkosť bloku 4K, musíte zistiť, či sa štandardne dodáva s veľkosťou bloku 4K a ako ho možno preformátovať, ak nie je 4k. Pre RD400 má Toshiba/OCZ pomôcku, ktorá vyžaduje vytvorenie bootovateľnej linuxovej USB flash disku, ktorá obsahuje ich obslužný softvér SSD – testoval som to a funguje to na 2014 Mini. Operačné systémy pred High Sierra neuvidia PCIe SSD s veľkosťou 512 blokov, takže nemôžete použiť inštalačný program HS spustený na OS pred HS. SSD disk s veľkosťou 512 blokov je viditeľný pre inštalačný program USB flash disku High Sierra. Neverím, že na El Capitan môžete použiť PCIe SSD iné ako Apple bez inštalácie rozšírenia jadra – veľké vlákno môže mať o tom viac informácií. Odporúčania SSD s veľkým vláknom sú z veľkej časti založené na tom, ako dobre funguje v roku 2015 MBP, čo je x4. Je možné, že SSD, ktoré sa neodporúčajú, budú v x2 Mini fungovať dobre - ale toto je z mojej strany špekulácia.

Adaptér
Pre tých, ktorí nevedia, Apple používa neštandardný konektor PCIe v Mini 2014, ktorý vyžaduje adaptér na prácu so štandardnými PCIe SSD. Najpopulárnejším sa zdá byť zelený „krátky“ adaptér Sintech dostupný od spoločnosti Sintech priamo na adrese:
http://eshop.sintech.cn/ngff-m2-pcie-ssd-card-as-2013-2014-2015-macbook-ssd-p-1139.html

Kúpil som si svoj z eBay – môžete ho nájsť „Sintech M2 M-Key SSD as 2013-2014-2015 MACBOOK SSD“. Vo veľkom vlákne to nefunguje pre všetkých ľudí. Niektorí ľudia vo veľkom vlákne tiež potrebovali použiť Kaptonovú pásku (používanú ako elektrický izolátor). Nemusel som to použiť.

Flex kábel
Pokiaľ váš Mini nebol dodávaný s Apple PCIe SSD, budete si musieť kúpiť flexibilný kábel. Vyhľadajte „821-00010-A SSD PCIe flex kábel“ a nájdite ho. Kúpil som to na eBay a všetky tie, ktoré som videl od rôznych predajcov, vyzerali ako ten istý kábel.

Aktualizácia, 19.3.2019. absolut_zero napísal o adaptéri, ktorý kombinuje adaptér a flex kábel - pozri príspevok #51. V súčasných cenách je to približne rovnaká cena ako adaptér Sintech a približne polovičná cena flex kábla.
https://www.xt-xinte.com/XT-XINTE-P...-Mini-A1347-MEGEN2-MEGEM2-MEGEQ2-p556999.html

Skrutka
Ak ste nezískali 2014 Mini s Apple PCIe SSD, pravdepodobne budete potrebovať skrutku pre SSD. Môžete to skontrolovať na svojom Mini. Ak sa pozriete na roztrhnutie iFixit:
https://www.ifixit.com/Teardown/Mac+Mini+Late+2014+Teardown/30410
môžete vidieť skrutku v kroku 9 odtrhnutia smerom k ľavej strane obrázku. Mal som šťastie v tom, že som už mal iný počítač, ktorý mal prázdny M.2 slot so skrutkou. Na webe si môžete vyhľadať „skrutku m.2 ssd“ a nájsť miesta, kde sa dá skrutka kúpiť. Zdá sa, že štandardná veľkosť je „M2 x 3 mm“, ale moja skrutka mala 4 mm. Navrhoval by som veľkosť 4 mm, pretože v otvore pre skrutku je dostatok miesta pre 4 mm na správne uchytenie SSD. Mali by ste dostať skrutku s „oblátkovou“ hlavou. PCIe SSD by ste nemali používať bez poriadnej skrutky. (Ak o tom uvažujete, nie, skrutka použitá na montáž 2,5' diskov nebude pasovať.)

Tanier
Ak sa pozriete na odkaz na odtrhnutie iFixit, uvidíte, že nad konektorom logickej dosky flexibilného kábla je kovová platňa, ktorá je pripevnená dvoma skrutkami. Žiadna zo súprav flex káblov nemala túto platňu a ja som ju nepoužil, takže sa to nezdá byť potrebné.

Inštalácia
Výmenu kábla PCIe SSD nájdete na stránke iFixit:
https://www.ifixit.com/Guide/Mac+Mini+Late+2014+PCIe+SSD+Cable+Replacement/32652

Postupujte podľa krokov 1-5 na odstránenie plastového krytu a dosky antény. Podľa môjho názoru nie je potrebné odstraňovať kábel antény, pokiaľ ste opatrní pri manipulácii s platňou antény. Kroky 10-17 zahŕňajú odstraňovanie ako referenciu by sa preto mal použiť ohybný kábel, nie skutočné kroky inštalácie. Flex kábel má dva otvory na strane kábla spájajúceho SSD. Na povrchu miesta, kam bude SSD smerovať, sú dva kolíky, ktoré budú zodpovedať dvom otvorom (pozrite si kroky 14-17). Udržujte odlepovaciu lepiacu ochranu a umiestnite konektor na miesto, aby ste zistili, ako sa zmestí do Mini. Všimnite si v krokoch 13-17, že kábel je mierne ohnutý. Tieto ukazujú ohyb kábla. Predklonil som sa. Aj keď sa na obrázkoch zdá, že na kábli bol urobený záhyb, ja by som kábel nepokrčil. Mal by byť dostatočne tuhý, aby udržal ohyb bez záhybu. Keď budete spokojní s tým, ako vám bude sedieť, môžete odstrániť odlepovaciu lepiacu ochranu a umiestniť kábel na miesto. Pred vložením kábla na miesto som pripojil adaptér Sintech k flex káblu. Pripojte konektor logickej dosky - nepoužívajte príliš veľkú silu. Pripojte SSD k adaptéru Sintech a zaskrutkujte ho. Pre mňa sa SSD ľahko zasunul do adaptéra Sintech.

Čo mám a čo som neurobil
2014 Mini nie je môj primárny počítač – používa sa hlavne ako DVR a na prekódovanie videa. Tiež som musel urobiť nejaké testy s použitím najnovšej verzie Xcode (5 GB na stiahnutie), ktorá vyžaduje High Sierra. My Mini má tiež 50 GB zvukových vzoriek používaných na syntézu hudby. Na SSD som teda dal slušné množstvo dát. PCIe SSD používam v Mini už asi týždeň bez akýchkoľvek problémov s diskom. PCIe SSD sa nachádza v blízkosti antény WiFi. V tomto smere som nemal žiadne problémy. Toto Mini používa WiFi na pripojenie k sieti a ja trávim viac času zdieľaním obrazovky, než skutočnou prácou priamo na počítači. Bluetooth som netestoval. Vo veľkom vlákne majú ľudia problémy so spánkom a hibernáciou. Nepoužívam ani jedno, takže som to netestoval. Nemal som problém s reštartom uvedený vo veľkom vlákne.

Poznámka o benchmarkoch
Blackmagic bežne používajú koncoví používatelia na meranie rýchlosti svojich diskov. Je to jednoduchý benchmark, ktorý meria komplexný systém. Ťažko by ste však hľadali niekoho, kto prevádzkuje a publikuje komplexné benchmarky, ktoré robia benchmark x4 PCIe SSD v systéme x2, tým menej 2014 Mini. Takže podľa môjho názoru je mať výsledky benchmarku Blackmagic z Mini 2014, akokoľvek obmedzené, lepšie ako spoliehať sa na publikované výsledky benchmarkov pre disk x4 PCIe bežiaci v systéme s podporou x4, ak sa snažíte zistiť ako bude fungovať v Mini z roku 2014. Naposledy upravené: 20. marca 2019
reakcie:pzanias, DoctorZoidberg, tallchris a 6 ďalšími

RyanXM

7. júla 2012


DFW, TX
  • 14. mája 2018
Momentálne testujem 960 EVO a 970 EVO aj v Mac mini. Čoskoro môžem poskytnúť ďalšie informácie o číslach dielov atď., ktoré sú potrebné. T

treekram

Pôvodný plagát
9. novembra 2015
Honolulu ahoj
  • 14. mája 2018
Pred rokom som si kúpil Samsung 960 Evo (500GB) a pri inštalácii OS mi zomrel. Dalo by sa povedať, že je to náhoda, ale ukázalo sa, že sa to stalo niekoľkým recenzentom, vrátane anandtech.com. https://www.anandtech.com/show/10833/the-samsung-960-evo-1tb-review
V tom čase bolo na Amazone tiež niekoľko recenzií, kde sa to stalo. Pri pohľade na recenzie Amazonu sa zdá, že by sa to stalo veľmi skoro a ak by ste prekonali tento počiatočný prienik, bolo by to v poriadku. Takže tam bolo niekoľko recenzií skorej smrti, ale žiadne recenzie, ktoré si pamätám, že zomreli, povedzme, 6 mesiacov. Nechcel som sa však obťažovať, aby sa to stalo znova, a tak som po vrátení 960 Evo dostal 960 Pro. 960 Pro nemal tieto problémy s predčasnou smrťou ani v Amazone, ani v publikovaných recenziách. Dúfajme, že Samsung tento problém vyriešil s 960 Evo. Ale pre každý prípad by si ho ľudia mali kúpiť od maloobchodníkov, ktorí majú dobré zásady vrátenia. (Bohužiaľ, bolo by pre mňa príliš veľa práce vyskúšať môj 960 Pro v Mini a aj tak je to pre Mini naozaj prehnané.)

Pán Brightside_@

23. september 2005
Toronto
  • 14. mája 2018
Výborne napísané. Ďakujem!

RyanXM

7. júla 2012
DFW, TX
  • 14. mája 2018
Môj 960 EVO prežil inštaláciu 10.3.4 po inštalácii 10.3.4 do spinneru, aby sa zaistilo, že EFI bude úplne aktuálne. Pracujem na inštalácii 970 EVO a uvidíme, ako to pôjde. Len ma zaujíma kompatibilita, pretože 860 EVO v nastavení Fusion na Mac mini 2012 NEFUNGUJE. Pri konfigurácii v nastavení Fusion HD neumožní novú inštaláciu ani obnovenie. Je to v poriadku samo o sebe, ale niečo v rámci CoreStorage a nastavenia Fusion HD sa 860 EVO jednoducho nepáči. 850 EVO a 850 PRO sú perfektné. Posledná úprava: 20. mája 2018

rezance654

2. júna 2005
Nikdy Ender
  • 19. mája 2018
Mám 500 GB 970 EVO NVME s adaptérom Snitch. Funguje skvele. Majú tiež druhý disk, 860 EVO 500 GB. Obaja bežia skvele. Urobil som to isté v mojom nMP. U

urán

17. októbra 2018
  • 17. októbra 2018
treekram povedal: ...
Adaptér
Pre tých, ktorí nevedia, Apple používa neštandardný konektor PCIe v Mini 2014, ktorý vyžaduje adaptér na prácu so štandardnými PCIe SSD. Najpopulárnejším sa zdá byť zelený „krátky“ adaptér Sintech dostupný od spoločnosti Sintech priamo na adrese:
http://eshop.sintech.cn/ngff-m2-pcie-ssd-card-as-2013-2014-2015-macbook-ssd-p-1139.html

Kúpil som si svoj z eBay – môžete ho nájsť „Sintech M2 M-Key SSD as 2013-2014-2015 MACBOOK SSD“. Vo veľkom vlákne to nefunguje pre všetkých ľudí. Niektorí ľudia vo veľkom vlákne tiež potrebovali použiť Kaptonovú pásku (používanú ako elektrický izolátor). Nemusel som to použiť.
... Kliknutím rozbalíte...
Pozrel som sa na rôzne adaptéry, vrátane vyššie uvedeného. Zdá sa mi, že tieto adaptéry zväčšia dĺžku SSD disku. Pri pohľade na fotky, ako celá zostava sedí, mali ste nejaké problémy/problémy s tým, aby SSD + adaptér presne pasoval do poskytnutého priestoru? Existuje určitá flexibilita na prispôsobenie alebo nie? Máte fotku, ako ste to všetko poskladali, o ktorú sa môžete podeliť?
Vďaka

Kaida

28. mája 2016
Singapur
  • 18. október 2018
Skúšal som evo960 256gb na mac mini 2014. High sierra sa nainštaluje v poriadku, ale po počiatočnom nastavení často visí. Možno to oprášim a cez víkend to skúsim s Mojave.

RyanXM

7. júla 2012
DFW, TX
  • 19. októbra 2018
Kaida povedala: Skúšal som evo960 256gb na mac mini 2014. Vysoká sierra sa nainštaluje v poriadku, ale po počiatočnom nastavení často visí. Možno to oprášim a cez víkend to skúsim s Mojave. Kliknutím rozbalíte...

Nainštalovali ste najskôr High Sierra na Apple SSD alebo HDD, aby mohol aktualizovať firmvér? Firmvér sa pri inštalácii na SSD tretej strany neaktualizuje. T

treekram

Pôvodný plagát
9. novembra 2015
Honolulu ahoj
  • 19. októbra 2018
uran povedal: Pozrel som sa na rôzne adaptéry, vrátane vyššie uvedeného. Zdá sa mi, že tieto adaptéry zväčšia dĺžku SSD disku. Pri pohľade na fotky, ako celá zostava sedí, mali ste nejaké problémy/problémy s tým, aby SSD + adaptér presne pasoval do poskytnutého priestoru? Existuje určitá flexibilita na prispôsobenie alebo nie? Máte fotku, ako ste to všetko poskladali, o ktorú sa môžete podeliť?
Vďaka Kliknutím rozbalíte...

Tiež som si myslel, že by mohol nastať problém s pridaným adaptérom, ale zmestil sa bez problémov (predpokladá to adaptér Sintech, na ktorý som odkazoval v mojom pôvodnom príspevku). Tvarový faktor týchto jednotiek by mal byť rovnaký (ako už bolo spomenuté, „2280“ označuje 22 mm x 80 mm). Momentálne sa toho deje veľa, takže neviem, kedy sa mi to podarí odfotiť, ale skúsim to, alebo dúfam, že niekto iný zoberie jeden z ich systému.

chriz74

11. september 2014
Taliansko
  • 21. októbra 2018
Kaida povedala: Skúšal som evo960 256gb na mac mini 2014. Vysoká sierra sa nainštaluje v poriadku, ale po počiatočnom nastavení často visí. Možno to oprášim a cez víkend to skúsim s Mojave. Kliknutím rozbalíte...
Aké sú rýchlosti čítania/zápisu na 960 evo?
[doublepost=1540140652][/doublepost]
RyanXM povedal: Môj 960 EVO prežil inštaláciu 10.3.4 po inštalácii 10.3.4 na spinner, aby sa zaistilo, že EFI bude úplne aktuálne. Pracujem na inštalácii 970 EVO a uvidíme, ako to pôjde. Len ma zaujíma kompatibilita, pretože 860 EVO v nastavení Fusion na Mac mini 2012 NEFUNGUJE. Pri konfigurácii v nastavení Fusion HD neumožní novú inštaláciu ani obnovenie. Je to v poriadku samo o sebe, ale niečo v rámci CoreStorage a nastavenia Fusion HD sa 860 EVO jednoducho nepáči. 850 EVO a 850 PRO sú perfektné. Kliknutím rozbalíte...

Aké sú rýchlosti čítania/zápisu na 960 a 970?

ChunkyCrown

23. októbra 2018
Spojene kralovstvo
  • 23. októbra 2018
Viete mi odporučiť nejaký lacný disk, ktorý bude fungovať s adaptérom? Tie, ktoré ste odporučili, je ťažké získať

Naozaj oceňujem vlákno! Pomohol mi veľa.
reakcie:temone T

treekram

Pôvodný plagát
9. novembra 2015
Honolulu ahoj
  • 25. októbra 2018
ChunkyCrown povedal: Môžete odporučiť lacný disk, ktorý bude fungovať s adaptérom? Tie, ktoré ste odporučili, je ťažké získať

Naozaj oceňujem vlákno! Pomohol mi veľa. Kliknutím rozbalíte...

Ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď, ako som spomenul vo vlákne č. 10, momentálne sa mi deje veľa vecí. Navrhoval by som Samsung 970 Evo - práve teraz na Amazone je to 88 dolárov (dobrá cena) za 250 GB (sú tu 2 ponuky, jedna za 88 dolárov, druhá za 170 dolárov). Plagát číslo 6 hovorí, že to funguje v ich Mini. SSD, najmä s jednotkami PCIe NVMe, ale aj s jednotkami SATA, je k dispozícii menej 120 GB SSD. Jediný ekonomický model, ktorý stojí za zmienku, je model Kingston (nemám model #), ktorý stojí 40 dolárov za 120 GB - hovorí sa, že je to PCIe NVMe, ale je inak vrúbkovaný - konektor vyzerá skôr ako SATA, takže neviem, čo sa deje tam, alebo aj keď to sedí správne. Ak je 88 dolárov za Evo 970 príliš veľa, navrhol by som externý USB SSD. Na Amazone môžete získať Crucial BX300 120 GB (myslím, že sa postupne vyraďuje, kúpil som si ho pred niekoľkými mesiacmi) za 34 dolárov. Môžete to vložiť do krytu USB. K dispozícii je BX500 120 GB za 28 dolárov - existuje už niekoľko mesiacov, ale nevidel som podrobné technické recenzie. Vyzerá to, že BX500 nemá DRAM - to bude mať zvyčajne významný vplyv na výkon.

ChunkyCrown

23. októbra 2018
Spojene kralovstvo
  • 25. októbra 2018
treekram povedal: Ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď, ako som spomenul vo vlákne č. 10, momentálne sa mi deje veľa vecí. Navrhoval by som Samsung 970 Evo - práve teraz na Amazone je to 88 dolárov (dobrá cena) za 250 GB (sú tu 2 ponuky, jedna za 88 dolárov, druhá za 170 dolárov). Plagát číslo 6 hovorí, že to funguje v ich Mini. SSD, najmä s jednotkami PCIe NVMe, ale aj s jednotkami SATA, je k dispozícii menej 120 GB SSD. Jediný ekonomický model, ktorý stojí za zmienku, je model Kingston (nemám model #), ktorý stojí 40 dolárov za 120 GB - hovorí sa, že je to PCIe NVMe, ale je inak vrúbkovaný - konektor vyzerá skôr ako SATA, takže neviem, čo sa deje tam, alebo aj keď to sedí správne. Ak je 88 dolárov za Evo 970 príliš veľa, navrhol by som externý USB SSD. Na Amazone môžete získať Crucial BX300 120 GB (myslím, že sa postupne vyraďuje, kúpil som si ho pred niekoľkými mesiacmi) za 34 dolárov. Môžete to vložiť do krytu USB. K dispozícii je BX500 120 GB za 28 dolárov - existuje už niekoľko mesiacov, ale nevidel som podrobné technické recenzie. Vyzerá to, že BX500 nemá DRAM - to bude mať zvyčajne významný vplyv na výkon. Kliknutím rozbalíte...

To je skvelá rada, ďakujem.

Pri čítaní predchádzajúcich komentárov som sa chystal kúpiť KC1000, ale ak bude Evo 970 robiť rovnakú prácu, pozriem sa na to.
Aj tak sú obe za rovnakú cenu.

chriz74

11. september 2014
Taliansko
  • 29. októbra 2018
Stále tu nie sú žiadne referenčné hodnoty.

Dr. Stealth

14. september 2004
SoCal-Surf City USA
  • 29. októbra 2018
Cez víkend som upgradoval svoj koniec roka 2014.

970 EVO NVMe 1TB & 860 EVO SATA III 1TB

Upgrade prebehol bezchybne. Dal som novú inštaláciu Mojave na 970 naformátovaný na APFS.

Rýchlosť 970 je len o niečo rýchlejšia ako sériová čepeľ Apple. Ale 4-krát väčšia.

Celkovo som s aktualizáciou a výsledkami veľmi spokojný.

Sklad Apple M.2 256GB

Zobraziť mediálnu položku '>

970 EVO NVMe 1TB

Zobraziť mediálnu položku '>

860 EVO SATA III 1TB

Zobraziť mediálnu položku '>
Naposledy upravené: 5. novembra 2018
reakcie:DeepIn2U a PhyreMe

Chrisx74

14. mája 2016
  • 29. októbra 2018
Skutočne
Dr. Stealth povedal: Cez víkend som upgradoval svoj koniec roka 2014.

970 EVO NVMe 1TB a 860 EVO SATA III 1TB

Upgrade prebehol bezchybne. Dal som novú inštaláciu Mojave na 970 naformátovaný na APFS.

Rýchlosť 970 je len o niečo rýchlejšia ako sériová čepeľ Apple. Ale 4-krát väčšia.

Celkovo som s aktualizáciou a výsledkami veľmi spokojný.

Sklad Apple M.2 256GB

Pozri prílohu 799210

970 EVO NVMe 1TB

Pozri prílohu 799211

860 EVO SATA III 1TB

Pozri prílohu 799212
Kliknutím rozbalíte...

To znamená, že nepoužíva disk v režime pcie, ale v režime sata. Tento disk (970) s 2 dráhami pcie by mal čítať a zapisovať rýchlosťou 1500 MB/s.

P.S. vidíte nejaký NVME disk v hardvéri vášho systémového profilovača pod NVMExpress?
reakcie:Roko99991

Dr. Stealth

14. september 2004
SoCal-Surf City USA
  • 29. októbra 2018
Áno, beží v režime pcie. Nevedel som, že môžete dokonca spustiť čepeľ pcie v režime sata?...

Myslím, že by to dosiahlo iba 1500 MB/s s PCIe 3.0 x2 nie PCIe 2.0 x2.

Mám Mac Pro z roku 2010, ktorý dostáva ~1500 MB/s RW, ale na PCIe 2.0 x4

Zobraziť mediálnu položku ' data-single-image='1'>

Používam rovnaký 970 EVO, ale 2 TB v novej zostave PC, PCIe 3.0 x4 a získam toto...

Zobraziť mediálnu položku ' data-single-image='1'>

Toto som našiel na tomto fóre, kde je to dosť vysvetlené. Max 800 MB/s pre Mini PCIe 2.0.

Dostávam 727 písať a 774 čítať, čo sa zdá byť správne.

******************************************************* **************
Apple (Mac Mini) používa pripojenie PCIe 2.0 so šírkou prepojenia x2, čo dáva celkovú rýchlosť 5 GT/s.

PCIe 2.0 1x zvládne 5 GT/s a v systémových informáciách je rýchlosť pripojenia 5 GT/s. Keďže PCIe 2.0 vyžaduje 10 bitov na zakódovanie 8 bitov údajov, 5 GT/s prevedených na Gbps (gigabity) by bolo 5* (8/10) = 6,25 Gbps. Vydelením číslom 8 získate GB/s = 0,78125 GB/s. Vynásobením číslom 1024 získate MB/s = 800 MB/s .

Takže tu máte.
******************************************************* ************** Posledná úprava: 29. októbra 2018
reakcie:Mac1008358 a mikeboss

chriz74

11. september 2014
Taliansko
  • 29. októbra 2018
Pravdepodobne používa pcie. Ak však rozumiem údajom, je to 5GT/s x2 a to by malo znamenať 1000 MB (myslím). Mohli by ste skúsiť iné testy ako čiernu mágiu.
V zásade nemá zmysel vkladať NVME do Mac Mini. Posledná úprava: 29. októbra 2018

Dr. Stealth

14. september 2004
SoCal-Surf City USA
  • 29. októbra 2018
chriz74 povedal: Pravdepodobne používa pcie. Ak však rozumiem údajom, je to 5GT/s x2 a to by malo znamenať 1000 MB (myslím). Mohli by ste skúsiť iné testy ako čiernu mágiu.
V zásade nemá zmysel vkladať NVME do Mac Mini. Kliknutím rozbalíte...

Dávalo mi to zmysel, pretože som mal iba 256 GB SSD disk Apple M.2.

Teraz mám (2) 1TB SSD. Čiže v podstate 8x väčší úložný priestor. A stále je to veľmi rýchle. Aj keď na všetku svoju skutočnú prácu mám pracovnú stanicu.

chriz74

11. september 2014
Taliansko
  • 29. októbra 2018
Dr. Stealth povedal: Dávalo mi to zmysel, pretože som mal iba 256 GB SSD disk Apple M.2.

Teraz mám (2) 1TB SSD. Čiže v podstate 8x väčší úložný priestor. A stále je to veľmi rýchle. Aj keď na všetku svoju skutočnú prácu mám pracovnú stanicu. Kliknutím rozbalíte...

Áno, myslím rýchlosť. Bežný 860 evo 1TB vám rovnaký priestor dostane o 100 eur menej a rýchlosť je podobná. Tiež nemusíte kupovať adaptér.

Dr. Stealth

14. september 2004
SoCal-Surf City USA
  • 30. októbra 2018
chriz74 povedal: Áno, myslím rýchlosť. Bežný 860 evo 1TB vám rovnaký priestor dostane o 100 eur menej a rýchlosť je podobná. Tiež nemusíte kupovať adaptér. Kliknutím rozbalíte...

Súhlasím. Myslel som trochu dopredu. Pravdepodobne dostanem nové mini (alebo niečo iné), ktoré bude využívať 4 plné pruhy. Posledná úprava: 30. októbra 2018 IN

Woohoo2002

5. novembra 2018
West Lothian, Škótsko
  • 5. novembra 2018
Dr. Stealth povedal: Cez víkend som upgradoval svoj koniec roka 2014.

970 EVO NVMe 1TB a 860 EVO SATA III 1TB

Upgrade prebehol bezchybne. Dal som novú inštaláciu Mojave na 970 naformátovaný na APFS.

Rýchlosť 970 je len o niečo rýchlejšia ako sériová čepeľ Apple. Ale 4-krát väčšia.

Celkovo som s aktualizáciou a výsledkami veľmi spokojný. Kliknutím rozbalíte...

ako sa ti to podarilo? Zápasil som s mojím Samsung 650 Pro a snažil som sa nainštalovať Mojave, zakaždým, keď to zlyhá. Nejaké nápady?

Používam* štandardný konektor SATA! Musí byť ssd pripojený ku konektoru Pcie na Mini for Mojave tomsee?

Dr. Stealth

14. september 2004
SoCal-Surf City USA
  • 5. novembra 2018
Samsung 650 Pro ?? Si si tým istý. Nemôžem nájsť jednu referenciu na Google.

SATA a NVMe sú dve rôzne zvieratá. Ak je to štandardný 2,5' SATA SSD, pripojíte ho iba k svojmu SATA káblu.

1. Najprv sa uistite, aký máte disk.

2. Používate palcový disk Mojave Installer?

3. Máte nainštalovaný aj PCIe M.2 SSD (Apple alebo Iná značka)?

4. Vidíte svoj disk uvedený v okne inštalačného programu Mojave?

5. Povedali ste, že to zlyhá. Ďalšie informácie? Okamžite zlyhá? V polovici inštalácie? Nejaká správa?

Myslím, že vám môžem pomôcť s trocha viac informácií. Odpovedzte na vyššie uvedené a pôjdeme odtiaľ... Posledná úprava: 5. novembra 2018 IN

Woohoo2002

5. novembra 2018
West Lothian, Škótsko
  • 5. novembra 2018
Dr. Stealth povedal: Samsung 650 Pro ?? Si si tým istý. Nemôžem nájsť jednu referenciu na Google.

SATA a NVMe sú dve rôzne zvieratá. Ak je to štandardný 2,5' SATA SSD, pripojíte ho iba k svojmu SATA káblu.

1. Najprv sa uistite, aký máte disk.

2. Používate palcový disk Mojave Installer?

3. Máte nainštalovaný aj PCIe M.2 SSD (Apple alebo Iná značka)?

4. Vidíte svoj disk uvedený v okne inštalačného programu Mojave?

5. Povedali ste, že to zlyhá. Ďalšie informácie? Okamžite zlyhá? V polovici inštalácie? Nejaká správa?

Myslím, že vám môžem pomôcť s trocha viac informácií. Odpovedzte na vyššie uvedené a pôjdeme odtiaľ... Kliknutím rozbalíte...

1. Máte pravdu, žiadny takýto disk je 850Pro

2. Skúšal som to buď s oddielom na obnovenie, alebo s obnovením internetu.

3. Používam ssd ako náhradu za pôvodný hdd, je to jediný disk pripojený cez štandardný SATA konektor. Práve teraz nemám nič pripojené ku konektoru pcie (nemám namontovaný flex kábel! Ale v prípade potreby som to zvažoval).

4. Áno, disk sa zobrazuje a je naformátovaný na APFS.

5. Stiahne inštalačné súbory batérie, čo trvá nejaký vek (hádam, že ak. Stiahnite si inštalačné súbory a vytvorte flash disk, spustilo by sa to oveľa rýchlejšie). Narazil som na inštalačný protokol (neviem si spomenúť ako), kde dokumentoval, čo sa deje. Extrahuje súbory, pripraví inštaláciu a potom tesne pred spustením inštalácie povedal niečo o dotazovaní na ID jednotky, nedostane žiadnu odpoveď. Skúsil to niekoľkokrát a hovorí, že sa nedá nainštalovať na tento disk? Ide o to, že to fungovalo - aktualizoval som z predchádzajúcich verzií operačného systému, ale pravidelne sa to zrútilo, čo bolo nepríjemné, takže som si myslel, že urobím novú inštaláciu, ak by to bol poškodený súbor. Odvtedy nemôžem spustiť inštaláciu? Som si istý, že som to raz dostal na obnovenie zo stroja času, ale stále tam bolo náhodné zrútenie?

Akákoľvek pomoc, ktorú môžete ponúknuť, by bola veľmi ocenená. Pre informáciu, disk funguje dobre so Snow Leopardom (jediným ďalším OS, ktorý mám), takže neviem, či to má niečo spoločné s Mojave z nového APFS. Samsung tvrdí, že disk je kompatibilný s APFS. Som v rozpakoch, prečo to nefunguje! A neznášam byť bitý.

na zdravie
Kenny
  • 1
  • 2
  • 3
  • Chod na stranu

    Choď
  • 10
Ďalšie

Chod na stranu

ChoďĎalšie Posledný